pondelok 17. augusta 2009

Lasagne (moja diétnejšia verzia)

Zbožňujem lasagne, ale preferujem môj upravený recept. Klasické lasagne sú totižto plátky cestovinového cesta poprekladané s vrstvami ragú a bešamelu. A ja nevidím dôvod, prečo by tam bešamel mal byť za každú cenu, pretože na chuti nijako nepridáva (pretože naozaj nemá žiadnu chuť) a taktiež pridáva jedlu obrovské množstvo zbytočných kalórií, keďže je hlavne z masla a bielej múky. Preto robím lasagne len z plátkov cestovín a paradajkovej omáčky s mletým mäsom a nemajú chybu. Najjednoduchšie je kúpiť si lasagne bez varenia - tvrdé cestovinové plátky, ktoré sa uvaria počas zapekania v rúre a to tak, že nasiaknu vodu z omáčky. Preto treba ale urobiť obrovské množstvo omáčky, pokojne riedkej, až polievkovej konzistencie, pretože zapekaním v rúre sa voda vsiakne do cestovín alebo odparí.

___________________________________________
Na 6 malých zapekacích misiek alebo 1 veľký pekáč:
- 1 veľká cibuľa
- 4 strúčiky cesnaku
- olivový olej
- 1 kg mletého hovädzieho mäsa
- 12 čerstvých paradajok alebo 3 konzervy lúpaných paradajok
- 2 ČL oregana
- hrsť bazalkových lístkov alebo 2 ČL sušenej bazalky
- lístky z hrsti vetvičiek tymiánu alebo 1 a 1/2 ČL sušeného tymiánu
- podľa potreby cukor, prípadne vínny ocot
- soľ
- čerstvo pomleté čierne korenie alebo korenie štyroch farieb
- 2 mozzarelly
- hrsť parmezánu

1. Umyjeme si bazalku a tymián a otrháme lístky a posekáme na drobnejšie kúsky. Ak ideme použiť čerstvé paradajky, zalejeme ich vriacou vodou na 1 minútu, potom olúpeme a nakrájame na drobné kúsky.

2. Vo veľkej hlbokej panvici alebo kastróli opečieme nadrobno nakrájanú cibuľu a cesnak na rozpálnom oleji. Pridáme mleté mäso a opečieme ho a pokúsime sa ho počas opekania rozdrobiť na čo najviac kúskov.

3. Keď je mäso opečené, zalejeme ho paradajkami. Hotovú omáčku odstavíme zo sporáka. 

4. Na dno každej zapekacej misky alebo jednej veľkej misy nalejeme malé množstvo omáčky. Potom do každej misky dáme 1 plátok cestovín. Na to opäť omáčku a cestovinu atď. Ja som dala tentokrát do každej misky len 3 plátky cestovín a bolo to aj tak dosť sýte. Dôležité je, aby plátky cestovín boli zaliate omáčkou alebo aby bol posledný vrchný plátok aspoň poriadne poliaty omáčkou, pretože inak sa neuvarí. Keď dáme poslednú vrstvu, na každú misku dáme trochu syra a dáme zapiecť do rúry na 200 stupňov na asi pol hodiny, resp. kým syr nebude pekne zozlatnutý.

3 komentáre:

  1. Ahoj Anetka, tento recept som vyskúšala a naozaj je výborný aj bez bešamelu. Už som ho robila viackrát a chutilo celej mojej rodinke. A pri dvoch malých deťoch oceňujem aj to, že nie je tak časovo náročný. Maca

    OdpovedaťOdstrániť
  2. maca, to som velmi stastna, dakujem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. taky peču lasagne bez bešamelové omáčky a nikdo to zatím nepoznal. můj přítel si je přitom občas dává v restauraci a pořád přemýšlí, proč mu ty moje chutnají víc :-) (už to ví, jednou pomáhal :-) )

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!