pondelok 9. novembra 2009

Kinder mliečny rez

Kinder mliečny rez je skvelý v tom, že je jednoduchý, nie zbytočne sladký a je ľahučký ako obláčik!

____________________________________
Cesto:
- 8 malých vajec
- 8 PL kryštálového cukru
- 4 PL kakaa
- 2 PL oleja
- 10 PL polohrubej múky
- 1 ČL prášku do pečiva
Krém:
- 500 g jemného tvarohu 
- 200 g masla
- 400 g pochúťkovej kyslej smotany
- 14 PL práškového cukru
- 1 balíček vanilkového cukru

1. Nachystáme si 2 plechy vystlané 2 papiermi na pečenie.

2. Pripravíme si polovicu cesta: Polovicu vajec vyšľaháme s polovicou cukru do peny (asi 6 minút), potom pridáme olej a na koniec po lyžiciach zmiešané suché prísady a dobre vyšľaháme.

3. Cesto vylejeme na plech vystlaný vymasteným papierom. Cesto urovnáme na celý plech. Bude to veľmi tenká vrstva, ale netreba sa toho báť. Cesto dáme do rúry vyhriatej na 175 stupňov a pečieme 8-10 minút. 

4. Celý proces zopakujeme a upečieme aj druhé cesto.

5. Na krém vyšľaháme najprv cukor s maslom, potom pridáme tvaroh a nakoniec pochúťkovú kyslú smotanu. Na vychladnuté cesto vylejeme krém, rozvrstvíme ho po celom ceste a zarovnáme. Naň napokon položíme druhé, tiež vychladnuté cesto.

6. Koláč necháme aspoň 2 hodiny v chlade alebo najlepšie cez noc. Môžete ho ozdobiť ako ja - vystrihnúť si šablónu so vzorom, cez ktorú koláč pocukrujete.

20 komentárov:

  1. Anetka, chcem sa opytat, ak pouzijem vajicka M alebo L, bude cesto asi prilis vysoke, vsak? a este jedna otazka, nemala si problem s odstranovanim papiera z takeho tenkeho cesta? vdaka za infos, chystam sa piect a chcem sa vyhnut pripadnej blamazi ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. daj bud 8 malych vajec alebo 6 velkych. a ak aj bude cesto troooosicku vyssie, nic sa nedeje, urcite sa neboj, tento kolac sa neda pokacit:-)

    a papier sa odstranoval bez problemov, cesto ani nebolo problem preniest na druhe cesto, je velmi pruzne.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tento víkend k nám prišla rodina z východu (SR) a nevedel som, čo by som im pripravil.. objavil som ale tvoj blog a padol mi do oka Kinder mliečny rez. Ďakujem preto za super pochvaly, ktoré zožal tento tvoj výtvor - bol neodolatelný a všetkým chutil :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. to som velmi stastna, ze si mal taky uspech:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Super recept, dakujem. Vsetkym doma aj na intraku chutilo. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. :-))) sakra, tak to uz ano! aj ja som teraz na intraku a dala by som zakusok vsetko na svete:-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Anetkaaa! Práve som tento koláčik robila pre frajííra na valentína/výročie, pretože on takéto tvarohovo-smotanové plnky miluje :) Okoštovala som len odrezané kraje, a poviem ti, ten koláč musím do zajtra niekam zamknúť, lebo do rána nezostane ani omrvinka!!! :D Je vynikajúúúci!

    Lenka :*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. lenka to som rada, ze sa tak podaril a ze tak chuti! :-)

      Odstrániť
  8. Anetko, zřejmě to bude hloupá otázka, ale protože se chystám tento koláč péct, chci se zeptat - 8 malých vajec
    - 8 PL kryštálového cukru
    - 4 PL kakaa
    - 2 PL oleja
    - 10 PL polohrubej múky
    - 1 ČL prášku do pečiva - znamená to, že do každé poloviny těsta dám 4PL krystalového cukru, 2PL kakaa, 1PL oleje, 5PL polohrubé mouky a 1/2 ČL prášku do pečiva?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ano, presne tak, do kazdej polovice das 4 vajcia, 4PL krystaloveho cukru, 2PL kakaa, 1PL oleje, 5PL polohrubej muky a 1/2 ČL prášku do pečiva:-)

      Odstrániť
    2. Anetko, jsi zlatá! moc děkuju!!! a omlouvám se za tak hloupý dotaz =)

      Odstrániť
  9. prave som ho dopiekla na synove 4 narodeniny, je uuuzasny! parada ako vzdy, vedela som ze u Teba najdem recept ktory nesklame :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. vcera som robila pepermintove brownies podla receptu od teba, dnes ho beriem na oslavu :) cez vikend ideme vsak aj na dalsiu oslavu a chcela by som spravit tento kolac. prosim ta na akom velkom plechu je najlepsie tento kolac robit? alebo je to fuk?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. je to uplne jedno:-) ked to bude mensi plech, cesto bude hrubsie, ak to bude vacsi plech, bude tensie. je to uplne fuk, nemusis sa vobec bat;-)

      Odstrániť
    2. dakujem :) ak si este pamatas, tak na akom plechu si to robila ty? sa mi zda ta tvoja vyska taka akuratna :)

      Odstrániť
    3. uff odmerat ti ho nemozem, nie som teraz doma a ani dlho nebudem... ale je to najvacsi plech co doma mame, proste plech do standardnej rury a najvacsi aky sa tam zmesti :-)

      Odstrániť
  11. vdaka, takze sa budem snazit vyhnut tomu z pepermintovych brownies a zoberiem vacsi :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Dneska jsem zkoušela, výborné!!
    http://dolce-casa.blogspot.cz/2012/11/kinder-mlecny-rez.html

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Aanetka ... ja neviem ako je to mozne, ale nam ten krem zgrcol :( Neviem preco, robil ho priatel ... ja som robila cesto .... ale urcite je to vynikajuce ... ten nas siel do kosa a cesto sme si dali s lesnym ovocim a slahackou :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!