pondelok 17. mája 2010

Jelení guláš z piva Guinness s lístkovým cestom podľa Jamieho Olivera

Opäť som sa inšpirovala Jamiem. Toto jedlo som varila ako hlavný chod na oslave mojich menín. Prvý krát v živote som varila v kuchte, lebo som nestíhala (do druhej som flámovala a na dvanástu som sľúbila, že bude nachystaný komplet obed, tak to bolo trošku náročné sa ráno spojazdniť:-D).

__________________________________
Suroviny:
- 680 g hovädziny na dusenie (alebo ako ja: jeleniny), pokrájanej na kocky
- soľ a mleté čierne korenie
- 2 PL hladkej múky
- olivový olej
- 1 cibuľa, očistená a posekaná nahrubo
- 1 veľká mrkva, očistená a posekaná nahrubo
- 4 stonky vňaťového zeleru, posekané nahrubo (alebo ako ja: kúsok zelerovej hľuzy)
- 2 paštrnáky, očistené a posekané nahrubo
- hrsť zmesi byliniek (vetvičiek rozmarínu, tymiánu)
- 2-3 bobkové listy
- 1 plechovka piva Guinness
- 2 plechovky paradajok (po 400 g)
- 500 g lístkového cesta
- 1 rozšľahané vajce

1. Mäso nakrájajte, posypte ho múkou zo všetkých strán, osoľte a okoreňte. Nakrájajte si cibuľu. Nakrájajte si koreňovú zeleninu.

2. V kastróli na olivovom oleji opečte mäso, aby sa zatiahlo. Pridajte cibuľu a opekajte ešte minútu. Potom pridajte koreňovú zeleninu a opekajte ďalšie 4 minúty. Prilejte Guinness a paradajky. Nasekajte lístky byliniek a pridajte k mäsu. Pridajte aj bobkový list a duste kým mäso úplne nezmäkne, môže to trvať až 2 hodiny. Posoľte a pokoreňte. Teraz je vlastne jedlo už hotové a môžete ho jesť napríklad so zemiakovou kašou.
3. Finále: Rúru vyhrejte na 190 stupňov. Mäsovú plnku rozdeľte do menších zapekacích misiek alebo do jednej veľkej. Čím sú vyššie, tým lepšie. Cesto poprášte múkou a rozvaľkajte na toľko kúskov koľko máte misiek. Cesto by malo byť o 1 cm väčšie ako miska. Okraje misky potrite rozšľahajným vajíčkom a pricapte navrch cesto. Ak máte hrubú vrstvu cesta, urobte naň plytké zárezy nožom krížom-krážom. Pečte asi 20-40 minút dozlatista.

1 komentár:

  1. Ahoj Anetka, minuly rok som nasla na Toojom blogu uuuzasnu tortu - cokoladovu ;) a kedze sa chystam zorganizovat oslavu dcerinych narodenin, hned dve kola ;) - jedno s kamoskami a jedno s babkami a rodinou- tak som sem zabludila a tento receptik ma celkom zaujal...len som nikdy nepuzivala zapekacie misky, ale idem si ich asi kvoli tomu kupit.Divinu mame casto, som z polovnickej rodiny, ale uz by sa zislo nejake novum, kedze ju pripravujeme stale rovnako - takze idem vyskusat, to sa potom je spolu s tym cestom zapecenym na miske, ano? :)
    Dakujem za ispiraciu, som zvedava ako to dopadne
    A tortu tiez vyberam z Tvojich receptov !! ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!