pondelok 31. januára 2011

Citrónové cupcakes s makom


Objavila som úplne parádne cupcakes, ktoré určite ešte niekedy upečiem. Cupcakes sú z úžasne hebkého zamatového cesta plnené lemon curdom a sú ozdobené vanilkovo-tvarohovým krémom na vrchu.

_________________________________________
Dávka na 12 - 16 cupcakes
Cesto na cupcakes:
- 150 g hladkej múky
- 1 a 3/4 ČL prášku do pečiva
- štipka soli
- 150 g + 20 g kryštálového cukru
- kôra z 1 citróna
- 5 vajec
- 60 ml vody
- 60 ml rastlinného oleja
- 1 ČL vanilkového extraktu
- 4 PL nepomletého maku

1. Rúru predhrejeme na 160 stupňov. Plech na muffiny (na 12 kusov) vyložíme papierovými košíčkami. V miske zmiešajte múku, prášok do pečiva a soľ a odložte zatiaľ bokom. Žĺtky vyšľahajte vo veľkej mise so 150 g cukru a citrónovou kôrou do peny (t.j. šľahajte cca 5 minút).

2. Pridajte olej, vodu a vanilkový extrakt a dobre ešte raz prešľahajte. Pridajte zmes múky, soli a prášku do pečiva a všetko spojte pomocou mixéra. V menšej nádobe si zvlášť vyšľahajte bielky. Keď sú bielky vyšľahané dotuha, prisypte 20 g cukru a opäť šľahajte, kým bielky nie sú opäť úplne tuhé. Tretinu bielkov pridajte do cesta a zmiešajte mixérom.

3. Napokon pridajte do cesta všetky zvyšné bielky a mak. Všetko už len jemne a zľahka premiešajte lopatkou alebo varechou.

4. Cestom naplňte papierové košíčky a pečte cca 15-20 minút. Po upečení ich nechajte vychladnúť.

5. Ak vám nejaké cesto po naplnení 12tich košíčkov zvýšilo, dajte ho zatiaľ do chladničky a počkajte kým sa upečie prvá várka. Potom rýchlo opatrne vyberte ešte horúce cupcakes z plechu na muffiny a naplňte plech zopár novými košíčkami, naplňte ich cestom a dajte piecť druhú várku. Mne to vyšlo tak, že som v druhej várke piekla ešte 4 ks.

Ďalej potrebujete
200 g lemon curd:
Pre tých, ktorí nie sú v obraze, lemon curd je citrónovo-žĺtkový krém tuhšej konzitencie, ktorý sa bežne používa ako náplň do rôznych koláčov alebo ako súčasť krémov.
Lemon curd si môžete vyrobiť doma alebo kúpiť už hotový. Kúpiť sa dá napríklad v Marks&Spencer alebo v hypermarketoch Tesco (býva v sklenom pohári ako džem). A ak si ho chcete vyrobiť doma, odporúčam tento recept, pretože hoci som ho ešte neskúšala, čítala som naň len samé dobré odozvy.

A nazáver ešte
Vanilkovo-tvarohový krém:
- 225 g jemného krémového tvarohu alebo ricotty alebo mascarpone (ja nabudúce isto dám ricottu alebo mascarpone, aby bol ten krém tuhší)
- 55 g zmäknutého masla
- 110 g práškového cukru
- 1/2 ČL vanilkovej esencie

6. Mixérom zmiešame tvaroh/ricottu/mascarpone s maslom a esenciou, potom pridáme preosiaty cukor a znova všetko do hladka spojíme.

A už len dáme všetko dokopy:
7. Do vychladnutých cupcake-ov pomocou malého nožíka vyrežeme kužeľovité jamky. Vyrezané kúsky cesta dáme zatiaľ bokom.

8. Do každého koláčika dáme kopcovitú čajovú lyžičku lemon curdu a prikryjeme vyrezaným kúskom cesta. Nazáver už len rozdelíme na koláčiky vanilkovo-tvarohový krém.

22 komentárov:

  1. Anetka fajny receptik. V Ziline v Marks and Spencer Lemon curd maju!zuzi

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jeej dakujem zuzka za info, tak to idem teda rovno aj prepisat, nech ludi nemätiem

    OdpovedaťOdstrániť
  3. no uzasnéeeeeeee Anetka, najblizsie ich vyskúsam...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. jeej super Slavka, potom daj vediet ako dopadli!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. krasne! ty si napiekla medvedikovi :)
    a aku dobrotku!
    xx

    lesimple.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  6. To je ake mile, napiect medvedovi Vinckovi k meninam! :)) cupcakes vyzeraju sviezo a strasne mnam! ja som nedavno robila scones s podobnymi ingredienciami, mak a lemon curd k sebe naozaj vyborne pasuju. Tak vsetko naj k meninam, Vincko!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Anetka,no Vinckovi sa ale zije pri tebe..:)verim,ze ta na oslave aspon poriadne vytancoval,ako vdaku za take uuzasne cupcakes..vyzeraju fakt prudko jedlo,a na zaklade fajnych suroviniek,ani ine nemozu byt:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Anetka ja ti neviem ale cupcakes neupečiem,vždy mi vyskočia ako mufinky. Tieto tvoje vypadajú veľmi sviežo tak ich skúsim a je jedno či muff alebo cup, zakryjem polevou:)))...macko má krásne meno:))))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Jeeej, tie vyzeraju bozsky a prudko jedlo!! Skoda, ze tu nie su smailici, hned by som zatlieskala! Adush

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Evitchka: evka si zlata, odkazem to vincovi!!! :-DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Mauka: moc sme netancovali, lebo peter by frflal ze som uz uplne uchylna, dost co musi tolerovat ze si ho beriem k nam do postele :-DDDDDDD

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ajka: ajka neboooj, oni vzdy trosku vyskocia, ale daj cesto len do dvoch tretin a isto to nevybehne moc. a tieto moje cupcakes tiez najprv vyzerali ako mufinky, ale po chvilke zas splasli pekne naspat:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ahoj Anet, tvoje recepty poznám z MMB a teraz som objavila aj tvoj blog :)cupcakes som stihla vyskúšať a musím povedať že sú úplne úchvatné!!! neskutočne jemné a osviežujúce. piekla som z polovičnej dávky len na skúšku a bola to bola riadna chyba, asi mám absťák, zajtra pečiem znova :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Méďovi přeji krásné narozeniny a přidávám se k obdivovatelům těchto sladkých výtvorů!

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Jeej dakujem, odkazem mu a som stastna,ze sa ti paci moj blog:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Anetka, tieto cupcakes su uplne bozske!!!och, ked sa na ne divam, az ma chyta "vypekacia šajba" :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Upiekla som a boli vazne ze YUMMY :) vsetkym chutili, super recept :)
    Miska

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Miska to ma velmi tesi, mam velku radost!

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Tak se mi prispevek vymazal, tak jeste jednou :) nevite mi nahodou nekdo tady poradit kde bych sehnala kosicky na cupcakes, nejake ruzove, modre, teckovane, to je jedno, ale nejake hezke :)) dekujuuuu, chceme je delat pro kamaradku na rozlucku se svobodou:)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!