sobota 5. marca 2011

Hriešna vanilková zmrzlina s karamelovou omáčkou

S kamarátkami sme oslavovali život, skúšky a ich odložené štátnice. Chcelo by to niečo extra sladké! Tak som sa rozhodla vyrobiť domácu verziu ten najlepšej dobroty na svete: vanilkovej zmrzliny s karamelovou polevou.

Táto vanilková zmrzlina z kondenzovaného mlieka je veľmi nenáročná na prípravu a veľmi náročná na metabolizmus:-) Je to poriadna kalorická bomba, tak sa musíte trošku nad to povzniesť. Zmrzlina však chutí fakt úžasne aj len tak samotná, tak ak sa vám nechce, ani omáčku nemusíte už robiť. Ale čo by to bol za život bez rozmarov, no nie?
__________________________________
Zmrzlina:
- 600 ml smotany na šľahanie
- 600 g sladeného kondenzovaného mlieka
- 1-2 ČL vanilkového extraktu

1. Do veľkej misy vylejte smotanu, kondenzované mlieko a extrakt. Všetko šľahajte elektrickým šľahačom, kým zmes nestuhne, bude to trvať cca 15 minút. Nečakajte však, že krém bude úplne tuhý, to sa vám nepodarí, vždy bude totižto trochu tiecť. Krém vylejte do mrazuvzdornej nádoby, zakryte potravinovou fóliou a položte na rovný povrch do mrazničky.

2. Nechajte mraziť aspoň cez noc. Pred podávaním nechajte zmrzlinu niekoľko minút povoliť pri izbovej teplote.

Karamelová poleva (dávka adekvátna k horeuvedenej zmrzline):
Recept je od Gordona Ramsaya z BBC Good Food a je veľmi jednoduchý a bezproblémovo funguje. Doporučujem robiť omáčku z cukru muscovado, pretože tým dodáte omáčke úplne iný rozmer.
- 250 g cukru (použite cukor muscovado, naozaj to stojí za to)
- 140 ml smotany na šľahanie
- 50 g masla

3. Do panvice vsypte cukor, pridajte 4 PL vody nechajte cukor roztopiť pri občasnom miešaní. Po roztopení dajte oheň na stredný stupeň a nechajte cukor bublať cca 5 minút, kým neskaramelizuje. Potom panvicu dajte preč zo sporáka a vlejte do nej smotanu a vhoďte maslo. Všetko dobre miešajte, kým sa omáčka nespojí. Nechajte omáčku vychladnúť a stuhnúť aspoň 30 minút.

4. Napokon už len naložte do pohárov kopčeky zmrzliny, polejte omáčkou a pustite sa do nej a so zatvorenými viečkami híkajte, vzdychajte a ospevujte!

18 komentárov:

  1. ach tak híkam uz len pri zhliadnutí foto (co sa nedalo pochopitelne so zavretými vieckami, to bude az ked ju vyskúsam):D Anet, ako vzdy na 1 s ***********.Oddychuj a vychutnávaj!! Za tú makacku a stres ti to právom patríi!!! Aj tie kalórie!!! No a co!!!! :-*

    OdpovedaťOdstrániť
  2. dakujem slavka, ano ano, teraz si idem par dni poriadne oddychnut:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. myslím, že si tuhle zmrzlinu si budu muset udělat... a to brzy. asi zítra.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To zní a vypadá opravdu hříšně dobře. v lednici už mám hotvou karamelovou polevu (pravda, podle jiného receptu, ale tu verzi od Ramsaye musím určitě vyzkoušet) a v mrazáku mám skvělou domácí smetanovo-skořicovou zmrzlinu, kterou jsem včera večer podávala s jednoporcovým jablkovo-broskvovým koláčkem tarte tatin a bylo to úžasné. takže až sním tuhle zmrzku, tak se určitě vrhnu na tu tvou s kondenzovaným mlékem, protože to já prostě můžu ve velkém :-) Už teď se těším!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Anetka zmrzka nie je moje najobľúbenejšie jedlo (maškrta), ale táto vyzerá úúúúúúžasne a tá poleva...no mňam:)...perfektné medvedíky a tie pohľadinice sú veľmo podarené:) a tými cukríkmi sa nechám inšpirovať na detskú oslavu narodenín:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Poleva u mna jednoznacne vedie! Ja do nej zvyknem pridat este "golden" sirup...mnaaam!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. juuujha Anetka, karamelovéééé a vanilkové, božská to kombinácia, v tomto teplúčku by veru bodlo !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Tak toto je uzasna kombinacia! A moj muz miluje prave tu karamelovu polevu! Ani zmrzlinu nepotrebuje, iba karamel lyzickou vyjedat. Perfect!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Anetka veru hriesne dobreeeeeee. Same dobrotky: zmrzka, karamel. Zaujal ma jednoduchy postup pripravy zmrzky.Ja ju tak neskutocne milujem:)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. trb: super! a ako to dopadlo? chutila? :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. madla: waw, to su same dobroty, ta skoricova zmrzlina musi byt uzasna! a s tym kolacom to muselo byt absolutne bozske!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. R ajka: dakujem za pochvalu, ano, ten nápad s gumenými cukríkmi som ja tiež okopírovala z rôznych fotiek osláv:-D

    OdpovedaťOdstrániť
  13. marianna: sakra, vidis, som trdlo, ze mi to nenapadlo, dokonca mam doma aj nacaty golden syrup, ktory treba minut...

    OdpovedaťOdstrániť
  14. martina: to teda ano, ja sa zmrzliny v lete neviem nabazit:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. lucia: no normalne by som povedala, ze som na tom rovnako, ale ta poleva je tak neskutocne sladka a intenzivna, ze samotne by som to asi nedokazala jest, hoci je to tak neskutocne dobre:-DDD asi je to take silne aj vdaka tomu muscovadu...

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!