sobota 9. júla 2011

Lososové balíčky s kuskusom a zeleninou

Jednoduché. Blbuvzorné. Super rýchle. Diétne. Zdravé. A hlavne veľmi chutné. Inšpirácia z BBC Good Food.

Ak si chcete pozrieť na mojom blogu aj ďalšie recepty z kuskusu, klinite sem.
____________________________________________
Ingrediencie pre 4 porcie:
- 110 g kuskusu
- 200 ml vriaceho zeleninového vývaru
- olivový olej
- hrsť lístkov byliniek (bazalka, mäta, tymián, ...)
- 4 strúčiky cesnaku
- ľubovoľná zelenina, doporučujem napr. 8 sušených paradajok (ja som teraz bohužiaľ nemala a chýbalo mi to tam), 4 jarné cibuľky, 1 cuketa, 2 hrste fazuľkových strukov, atď...
- čerstvo mleté čierne korenie alebo korenie štyroch farieb
- soľ
- 4 filety z lososa
- 1 citrón
- 4 veľké obdĺžniky papiera na pečenie

1. Kuskus nasypte do misy a zalejte ho vriacim vývarom a 1 PL olivového oleja. Rýchlo misu zakryte potravinovou fóliou a nechajte takto kuskus 10 minút. Rúru predhrejte na 200 stupňov. 

2. Nakrájajte si zeleninu: cesnak na kolieska, sušené paradajky na väčšie kusy, jarnú cibuľku na kolieska, cuketu na polkolieska. Ak idete do jedla dať aj fazuľkové struky, nakrájajte ich na veľkosť zápaliek a vhoďte ich do vriacej osolenej vody a varte 5 minút. 

3. Nasekajte si bylinky. Keď je kuskus hotový, prisypte k nemu nakrájanú zeleninu, bylinky, všetko poriadne osoľte, okoreňte a napokon dobre zmiešajte. 

4. Lososa zbavte kože, umyte, osušte, osoľte, okoreňte, prípadne posypte nejakými bylinkami. Nakrájajte si citrón na kolieska. 

5. Na každý obdĺžnik papiera na pečenie dajte štvrtinu zeleninového kuskusu, navrch položte lososa a toho prikryte 2-3 kolieskami citróna. Môžete ešte do každého balíčka šplechnúť trošku olivového oleja. Dve protiľahlé strany papiera hore spojte a preložte a zvyšné dva kraje zahnite pod balíček.
6. Balíčky dajte na plech a pečte 20 minút. Jedzte priamo z papiera.

10 komentárov:

  1. Nádherně lehké letní jídlo, to je to pravé do letních veder! Mňam! Už docela dlouho jsme neměli rybu, takže až narazím na nějakého pěkně čerstvého lososa, určitě recept vyzkouším, protože od tebe nikdy nic nezklame. Díky moc za inspiraci!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Madla:jeej dakujem, som rada, ze si spokojna s mojimi receptami. ja sa snazim - nezverejnujem kazdy recept, ktory vyskusam, zverejnujem len tie, ktorymi som si ista ze su fakt dobre. nechcem aby som ludi sklamavala,ked im jedlo napokon nebude chutit.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mám všechno kromě lososa a citronu a většinu věcí ze zahrádky... :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Anet, ty mi tusim citas myslienky ;o))) toto som chcela vyskusat aj ja... Inak, robila som vcera karamelovy cheese cake s bielou cokoladou, uz ho len nakrojit, mnaaaaam!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ivet: tak to je super, zo zahradky to chuti najviac! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Marianna: :-DDD to je preto, lebo obidve frcime na BBC Good Food:-D

    daj potom vediet ako cheesecake chutil!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Cheese cake je uuuuzasnyyy! Robila som ho na vianoce, len vtedy som tam zabudla dat bielu cokoladu ;o))) myslim,ze som ti tam pisala vtedy aj koment ku kolaciku. Co dodat, navsteva bola nadsena, robila som iba z polovicnej davky, do malej tortovej formicky, s tym,ze mnozstvo keksikov bolo z celej davky a syrova plnka z polovicnej. BBC Good food je uplne skvele, kazdy mesiac si kupujem casopis, myslim,ze je podstatne lepsi ako delicious, ktory si tiez vzdy kupim, neodolam.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Marianna: tak to som stastna, ze sa ti vsetko tak vydarilo:-) ja ti zavidim, ze si mozes kupovat take casaky, tu stoji za to jedine Apetit a aj to nie je ziadna slava. co uz:-( ale esteze existuje internet, to je nekonecny zdroj super veci:-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!