streda 21. decembra 2011

Králik po taliansky podľa Emanuela Ridiho

Momentálne všetci vešajú na blog recepty na vianočné koláčiky, vianočky a štóly. Ja nič takéto nepečiem, takže vám sem dám úplne nevianočný recept:-) Na králika na víne som sa chystala už dávnejšie a až dnes som to zrealizovala. Mňam!!!

_____________________________________
Zdroj: Apetitonline
Ingrediencie:
- 1 králik, rozporcovaný
- čerstvo mleté čierne korenie & soľ
- hladká múka
- 100 ml olivového oleja
- 1 kopcovitá ČL nasekaného čerstvého rozmarínu
- hrsť čiernych olív
- 1 ČL nasekanej šalvie
- 1 bobkový list
- 4 strúčiky cesnaku, ošúpené a rozpučené plochou stranou noža
- 100 ml dobrého bieleho vína
- 100 g koncentrovaného paradajkového pretlaku
- bageta alebo iné pečivo ako príloha

Porcie králika osoľte, okoreňte a obaľte v múke, prebytočnú oklepte. Do panvice vlejte olej, vsypte cesnak a opekajte ho na rozohriatom oleji asi minútu. Cesnak vyhoďte a na ochutenom oleji opečte kúsky králika z každej strany 4 minúty.

Opečené kúsky králika dajte do pekáča, pridajte bylinky, olivy a víno. Pretlak rozmiešajte v 100 ml vody a prilejte do pekáča. Pečte zakryté na najnižšej mriežke pri 220 stupňoch cca 45 minút, kým nebude mäso mäkké. Po dopečení prípadne dosoľte omáčku.

3 komentáre:

  1. Mňamky mňamky, králiček bol mňamky:-):-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Králika som ešte nepapala, muž tvrdí, že je to super masko, tak ma nahovára na vyskúšanie.... keď rozmýšľam prakticky, kde nájdem na kúpu králika? Želám Ti pokojné vianočné sviatky. Knihy odlož na chvíľu a uži si tú príjemnú atmosferu.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ivana: uff, asi v metre. pripadne v nejakom lepsom masiarstve. ja som mala domaceho od babky:-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!