nedeľa 8. apríla 2012

Dokonalé mrkvové cupcakes

Tieto cupcakes a pepermintové brownies sú jednoducho také tie osudové záležitosti, kvôli ktorým sa oplatí žiť. Recept na mrkvové cupcakes mám odtiaľto a po skrížení s týmto receptom som sa rozhodla, že do receptu z Dulce de Leche pridám ešte navyše 1 ČL prášku do pečiva a do krému som ešte pridala šťavu z 1 citróna. E-p-o-c-h-á-l-n-e cupcakes, to mi verte!


Hoci som vám uviedla zdroje, odkiaľ som čerpala tento recept, aj tak si ho dovolím sem prepísať - aj keď čisto len pre moje účely, aby som mala istotu, že sa mi nikdy nestratí. Lebo tento recept je naozaj poklad! 

Tieto cupcakes som robila na jednu veľkonočnú párty. Ak chcete vidieť celé menu tejto párty, kliknite sem
______________________________________
Mrkvové cupcakes /cca 24 ks/:
(1 šálka = 230 ml)
2 šálky hladkej múky
3 ČL prášku do pečiva
1 ČL soli
2 ČL škorice
1 ČL mletého zázvoru
2 šálky hnedého cukru
1 1/4 šálky oleja
4 vajcia
3 šálky nastrúhanej mrkvy (t.j. cca 5-6 mrkiev)
3/4 šálky nasekaných orechov

Krém:
450 g krémového syra (napr. Philadelpia, mascarpone, ... )
100 g zmäknutého masla
2  a pol  šálky práškového cukru

1. Rúru predhrejeme na 180 stupňov. Zmiešame si spolu múku, prášok do pečiva, soľ, škoricu a zázvor. 

2. V druhej veľkej mise mixérom zmiešame olej a cukor a postupne primiešavame vajcia. K vajíčkam postupne pridávajte aj zmes múky a korenín. Nakoniec  pridáme mrkvu a orechy. 

3. Cesto naplníme do papierových košíčkov do troch štvrtín a pečieme cca 18 minút. Či je cesto upečené skontrolujete pomocou drevenej špajdle a ak sa na nej neuchytia žiadne vlhké omrvinky, máte hotovo. Kým sa nám pečie prvá várka, zvyšné cesto zatiaľ dajte do chladničky, aby v ňom nezačal pracovať prášok do pečiva.

4. Vychladnuté cupcakes zdobíme krémom, ktorý si pripravíme tak, že si vyšľaháme do hladka krémový syr s maslom (chce to trochu trpezlivosti) a nakoniec postupne zašľaháme cukor.

4 komentáre:

  1. Ahoj :)
    Ďakujem za všetky recepty, ktoré sem pridávaš! Najmä za jablkovo-karamelový cheesecake!! Chcela by som sa spýtať na ten olej, pretože je napísané 1 1/4...ide tam jeden a štvrť šálky oleja alebo iba štvrť?

    Ďakujeeem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeden a štvrť šálky. Nech sa cupcakes vydaria a nech chutia! ;-) Pekný víkend želám!

      Odstrániť
  2. ahoj Anetka, mozem vymenit olej za maslo? nech to je trochu zdravsie..

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!