nedeľa 11. mája 2014

Králik na bielom víne s kaparami a so špargľovo-zelenofazuľkovou prílohou


Králičie mäso je parádne - absolútne bez tuku a s fantastickou chuťou. Tentokrát som ho urobila parádne na bielom víne s kaparami. Ako prílohu k tomu môžete jesť bagetu, zeleninu na pare... Je to na vás. Ja som uvarila bielu špargľu a fazuľku (ja som mala takú zvlášnu širokú a dlhú odrodu, ale samozrejme môžete použiť aj klasickú zelenú fazuľku) a preliala som ich holandskou omáčkou.

Králika na bielom víne už na mojom blogu nájdete v tejto talianskej verzii s paradajkami a olivami. Nájdete tu aj klasický slovenský recept na králika so slaninou, ktorý odjakživa robievala moja mama. A z králika je taktiež aj skvelá paella!


A teraz už k samotnému receptu:
______________________________________
Inšpirácia z bbc.co.uk
Ingrediencie na králika na víne: 
- 1 králik, naporcovaný
- 6 PL olivového oleja
- 4 strúčiky cesnaku, rozpučené
- lístky z 1 vetvičky rozmarínu, nasekané
- 2 bobkové listy
- 300 ml bieleho vína
- pár lyžíc hladkej múky
- soľ
- 1 cibuľa, nakrájaná polkruhové plátky
- 1 stonka zeleru, nasekaná nadrobno
- 3 PL kapár

Zmiešajte 3 PL oleja, cesnak, rozmarín, bobkové listy a biele víno. Kúsky králika poukladajte do vzduchotesnej nádoby a polejte ich marinádou. Nechajte králika takto odležať cez noc.

Rúru predhrejte na 170 stupňov.

Kúsky králika vyberte z marinády a osušte ich papierom. Každý kúsok osoľte a poprášte múkou. Marinádu nevyhadzujte. Kúsky králika vo várkach postupne sprudka opečte na zvyšnom oleji z každej strany po 2 minúty.

Opečené kúsky mäsa vložte do pekáča a zalejte ich marinádou. Pridajte cibuľu a zeler. Pečte zakryté cca hodinu, kým nebude mäso úplne mäkké. Pridajte kapary a pečte ešte nezakryté cca 20 minúť pri 220 stupňoch. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš milý komentár!