piatok 17. októbra 2014

Pečené paradajky s grilovanou polentou a crème fraîche

Natrafili sme so señorom na reláciu Gordona Ramsaya Home Cooking a v jednom z dielov robil Gordon úžasné raňajky z grilovanej polenty, pečených paradajok a hustej kozej smotany. Nikde však neuviedol presné množstvá jednotlivých ingrediencií a nikde ani na internete som nenašla oficiálny prepis receptu, iba podobné kópie. Dovolila som si preto dať tento recept dokopy, aby ste aj vy mohli ochutnať takú dobrotu! Keďže nič ako "goat curd" sa u nás nedá zohnať, nahradila som ho crème fraîche.

Sú to v princípe veľmi jednoduché chute a nemala som žiadne premrštené očakávania, ale celé to na moje prekvapenie chutilo absolútne božsky a určite sa k tomuto jedlu ešte vrátime! A rozhodne to nemusí byť len k raňajkám - podľa mňa je to tiež výborná večera.

_______________________________
Ingrediencie na 3 porcie:
- 1 šálka polenty
- 4 rovnaké šálky vody
- 1 ČL soli
- olivový olej
- 3 veľké hrste cherry paradajok, ideálne aj s vetvičkou :-)
- 3 strúčiky cesnaku
- čerstvo mleté čierne korenie
- 1 PL cukru
- 1 ČL čerstvých lístkov tymiánu
- 1 PL balsamicového "glaze" (balsamicová redukcia), prípadne balsamicového octa
- 1 šálka crème fraîche

Najskôr si uvarte polentu v 4 šálkach vody a lyžičke soli. Ak neviete ako na to, skvele vám k tomu pomôže toto video.

Uvarenú polentu vylejte do menšieho pekáčika vytretého troškou oleja. Vrstva polenty v pekáčiku by mala byť cca 2 cm. Uhlaďte povrch polenty, nechajte ju úplne vychladnúť a potom tuhnúť aspoň hodinu v chladničke. 

Cca 25 minút pred podávaním predhrejte rúru na 180 stupňov. Na plech alebo menší pekáčik rozložte paradajky. Do každej paradajky trochu pichnite nožom, inak počas pečenia vybuchne. Cesnak nakrájajte na plátky alebo rozdrvte. Pokvapkajte paradajky olivovým olejom, posoľte, pokoreňte a posypte cukrom, cesnakom a tymiánom. Na každú paradajku dajte kvapku balsamicovej redukcie, vložte plech do rúry a pečte 15 minút. 

Zatiaľ vyklopte a rozkrojte polentu na 6 kúskov a každý kúsok ogrilujte z oboch strán po 4-5 minút. Ak nemáte gril, tak to urobte na panvici v 2-3 várkach ako ja. 

Kúsky polenty a cherry paradajky rozdeľte na porcie. Rozdeľte na ne kopčeky crème fraîche a môžete podávať. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš milý komentár!