sobota 27. júna 2015

Čokoládovo-kokosový koláč bez múky

Po mojom prvom pokuse s pomarančovým koláčom z mandľovej múky, som mala chuť vyskúšať ďalší. Nadchol ma tento čokoládovo-kokosový. Okrem použitia mandľovej múky celkovo obsahuje aj málo cukru, takže si ho môžete dopriať s rozhodne menšími výčitkami svedomia.

Recept som našla tu, recept som však musela upraviť, pretože rozhodne v ňom nesedeli pomery. Tu máte moju upravenú verziu:
____________________________________
Na formu o priemere 23 cm /na formu o priemere 18 cm
(1 šálka = 230 ml)
Cesto:
- 1 a pol šálky mandľovej múky / 1 šálka
- 1/2 šálky kakaa / 1/3 šálky
- štipka soli /malá štipka soli
- 1/2 šálky cukru / 1/3 šálky 
- 2 vajcia / 2 malé vajcia
- 1/4 šálky roztopeného kokosového oleja, príp. iného tuku / 2 veľké PL
- 1/3 šálky kokosového mlieka / 1/4 šálky (dobre pretrepaného, aby v ňom bol aj podiel vody aj tuku)
- 2 ČL vanilkového extraktu / 1 ČL
Kokosová vrstva:
- 1 a pol šálky strúhaného kokosu / 1 šálka
- 2 veľké PL medu / 1 a pol PL
- 2 PL mandľovej múky / 1 a pol PL  
- 1/3 šálky kokosového oleja / 1/4 šálky (ja som v tomto prípade nahradila olej kokosovým tukom, ktorý býva usadený v konzerve kokosového mlieka)
- 1/3 šálky kokosového mlieka / 1/4 šálky (ja som ho nahradila nesladeným kondenzovaným mliekom a chutilo to úžasne, odporúčam!)
Čokoládová vrstva:
- 300 g hnedej čokolády /200 g
- 1/3 šálky kokosového mlieka / 1/4 šálky (dobre pretrepaného, aby v ňom bol aj podiel vody aj tuku)
- hoblinky čerstvého kokosu - nemusí byť

1. Kruhovú formu vytrite kokosovým olejom, prípadne iným tukom. Z papiera na pečenie vystrihnite kruh a dlhý pruh. Kruh prstami pritlačte na olejom potreté dno formy. Pásom papiera vysteľte obvod formy. Rúru predhrejte na 175 stupňov.

2. V miske zmiešajte mandľovú múku, kakao a soľ. V ďalšej mise vyšľahajte vajcia s cukrom. Keď zdvojnásobia svoj objem a napenia sa, prilejte kokosový olej, mlieko a vanilkový extrakt. Prešľahajte mixérom ešte naposledy a prisypte zmes mandľovú múku s kakaom a soľou. Zľahka ich vmiešajte varechou alebo špachtľou. Nemusia byť zmiešané dokonale, v tomto prípade menej je viac (pretože inak hrozí, že vám spadne objem z vajíčok). Vylejte cesto do formy a pečte cca 20-25 minút. Cesto potom nechajte úplne vychladnúť.

3. V miske zmiešajte všetky ingrediencie na kokosovú vrstvu. Ak máte pocit, že je aj tak táto zmes príliš suchá, pokojne pridajte ďalší kokosový olej, tuk alebo mlieko. Kokosovú plnku rovnomerne rozotrite na cesto. Dajte koláč do chladničky.

4. Rozpustite vo vodnom kúpeli čokoládu s kokosovým mliekom. Čokoládu rozotrite rovnomerne po povrchu koláča. Pred servírovaním nechajte v chladničke aspoň 4 hodiny. Pred servírovaním posypte koláč hoblinkami čersvého kokosu.

4 komentáre:

  1. Anetka to vyzera fakt super na zdravu tortu.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj, koláčik vyzerá zaujímavo, aj by som ho vyskúšala, len nemám mandľovú múku. Kebyže dám kokosovú, koľko jej mám pridať?
    ďakovala :-)

    Diana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Diana, to bohužiaľ vôbec netuším, nemám to odskúšané :-( Prepáč :-(

      Aneta

      Odstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!