nedeľa 20. decembra 2015

Kuracie prsia s krémovou kukuricou

Jednou z typických príloh v Paraguaji je kukuričný nákyp chipa guazú. Z času na čas ho señorovi pečiem, lebo je to pre neho nostalgická záležitosť. Tentokrát sa mi nechcelo piecť plný pekáč nákypu a našla som tento skvelý recept na krémovú kukuricu. Prišlo mi to ako skvelá alternatíva, ktorá je hotová raz-dva a chutí rovnako skvele. Naozaj sme si pochutnali:-) Odporúčam!



______________________________________________
Ingrediencie na 3 porcie:
- 3 kuracie prsia
- olivový olej, čerstvo mleté čierne korenie, soľ
- nastrúhaná kôra z 1 a pol citróna
- čili podľa chuti
- 2 PL sekaných čerstvých alebo mrazených byliniek
- 1 malá cibuľa alebo polovica väčšej
- 2 strúčiky cesnaku
- 2 konzervy kukurice
- cca 150 - 200 ml smotany

+ zeleninová príloha, napr. špenát na cesnaku: Na 1 porciu opečte na panvici 1 nakrájaný strúčik cesnaku a pridajte 5 veľkých hrstí umytých a osušených špenátových listov. Osoľte a miešajte asi minútu, kým sa špenát nezdusí. Ihneď premiestnite na tanier.

1. Kuracie prsia umyte, osušte a každé jedno pozdĺžne prerežte na 2 rovnako hrubé rezne. V miske zmiešajte olivový olej, soľ, korenie, citrónovú kôru, čili a bylinky. Premiešajte a pridajte kuracie prsia. Dobre premiešajte, aby marináda bola rovnomerne na každom kúsku mäsa. Ideálne nechajte v chladničke aspoň 3 hodiny postáť. 

2. V hrnci na 2 PL oleja opečte nadrobno nakrájanú cibuľu a cesnak. Pridajte scedenú kukuricu, miešajte asi 2 minúty a potom pridajte smotanu, korenie a soľ. Nechajte všetko ešte cca 3 minúty variť. Pučidlom na zemiaky rozpučte kukuricu na takú konzistenciu, akú si želáte. Ja som to nepreháňala, pretože som chcela ponechať aj celé zrniečka kukurice. 

3. Rozpáľte grilovaciu panvicu. Opečte na nej kuracie prsia po cca 4 minúty z každej strany. 

4. Podávajte kuracie prsia s krémovou kukuricou a zeleninovou prílohou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš milý komentár!