piatok 2. apríla 2010

Chobotničky so šalátom

Milujem morské plody, ale jesť ich na Slovensku je vždy dosť ošemetné. Buď si ich objednáte v reštaurácii, kde vás vždy "ohúria" nejakou mrazenou zmesou vsypanou do rizota alebo na pizzi. Druhá možnosť je urobiť si ich doma, lenže opäť - dajú sa kúpiť len mrazené alebo čerstvé, ale to len vo väčších hypermarketoch, najlepšie v Metre. Čo je však náročnejšie, musíte si ich vedieť dobre uvariť. Musíte len experimentovať a tipovať, že aké to asi má byť, pretože taká chobotnica alebo mušle nie je nič, čo ste videli odmalička varievať starú mamu na peci v smaltovaných hrnoch. Ideálne je dať si morské plody na dovolenke v prímorských destináciach, ale tam sa človek dostane väčšinou len raz do roka. Ja som sa preto rozhodla, že pokúsim naučiť ako urobiť morské plody aj v slovenských podmienkach. Veľká výzva bola vždy pre mňa chobotnica, pretože je veľmi húževnatá. Skúšala som ju grilovať, čo bolo fiasko, pretože po hodine na grile bola stále tvrdá a potom som žula každé sústo 10 minút až kým ma to neprestalo baviť. Tentokrát som si pekne nalistovala recept Jamieho Olivera z knihy Jamie po taliansky a našla som si tu recept na "Jemnú chobotnicu". A bolo to fantastické! Úplne jednoduchá chuť (ale práve taká sa k morským plodom hodí), primitívna príprava a išla som sa od rozkoše rozložiť na prvočinitele:-)

__________________________________________
Ingrediencie: (dávka na 1,5 kg)
- 1,5 kg chobotnice
- olivový olej
- hlávka cesnaku
- 1 čili paprička
- 3-4 stonky petržlenovej vňate, posekané najemno
- pásiky kôry z 1 citróna
- morská soľ a čierne korenie
+ zeleninový šalát

1. Čili papričku nasekáme najemno, cesnak nakrájame na plátky a škrabkou na zemiaky ošúpeme citrónovú kôru. Chobotnice/chobotnicu (podľa toho, aké sú veľké) umyjeme a očistíme podľa tohto návodu.

2. Do väčšieho kastróla nalejte 7 PL oleja, opečte na ňom cesnak, čili asi pol minúty, potom pridajte citrónovú kôru a chobotnice. Premiešajte, zakryte pokrievkou a duste pomaly 10-20 minút (podľa veľkosti chobotníc - ja som mala malé, čiže stačilo len 10 minút). Občas premiešajte. Chobotnice pustia šťavu a budú sa rovnomerne dusiť. Na záver pridajte petržlenovú vňať.

3. Pripravte si zeleninový šalát.

4. Ja som chobotnice nakoniec napichala ako bambusové špajdle, ako to urobil Jamie Oliver v knihe Jamie po taliansky :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš milý komentár!