štvrtok 6. augusta 2009

Ako som sama zvládla grilovanie plodov mora...

Moji rodičia objavili v Chorvátsku nádherné mestečko s vlastným rybím trhom, kde boli už tri krát po sebe na dovolenke. Ja som sa tam vybrala tento rok tiež už druhý krát, ale vo dvojici a bez rodičov. Tiež som si chcela ísť kúpiť ráno na rybí trh ryby a morské plody a večer si ich ogrilovať, tak, ako to vždy na dovolenke robil môj otec. Nevedela som si to bez toho predstaviť, pretože som posadnutá plodmi mora, najmä kalamármi a chobotnicami. Tak som sa tiež vybrala skoro ráno aj s Peťom na trh a kúpila som si nádherné ryby a kalamáre a nepravú chobotnicu, pretože pravú nemali, lebo proste neulovili (to ma naštvalo).

Kruté zistenie bolo, že všetko bolo neočistené a nevypitvané. Môj otec to vždy urobil sám, ale nejako som si to neuvedomila. Tak som sa po príchode do nášho prenajatého apartmánu pustila do čistenia. Dosť ma to vydesilo, lebo to bolo miestami dosť nechutné, ale povedala som si, že nie som žiadna padavka a zvládnem to. Na obrázku hore je už očistený kalamár - stiahnutý zo slizkej sivej pokožky.

Toto je detail na drobné chápadielká ktoré visia z hlavy kalamára.

Toto je záber vnútorností kalamára. A keď sa vyberú, ostane pod nimi takáto chrbtica - priesvitná a pružná.

A toto je nepravá chobotnica a pod ňou neočistený kalamár - ešte so sivou pokožkou.

Pohľad na chápadlá nepravej chobotnice zbavenej hnedej pokožky.
A tu už grilujeme ryby a kalamára.
A chápadlá chobotnice... (a to vľavo je grilovaný syr:-)
A k dobrej grilovačke treba aj nejaký skvelý drink samozrejme...

4 komentáre:

  1. Anetka, ja Ta obdivujem, ja by som to asi vypitvat nevedela. Ja sa chystam v lete do Talianska a jasne, ze chcem ist na trh a nakupit ryby a sama ich upravit. Som rada, ze som nadabila na Tvoj web, lebo si mi dala kopec inspiracie :) Mali by sme byvat blizko mesta Chioggia, kde je najvacsi rybi trh v Taliansku, tak snad tam budu aj tie chobotnicky :) Pred chvilkou som pozerala, ze si robila chobotnicky podla Jamieho Olivera, tak ten recept balim do batoziny :)
    Vdaka. Krasne stranky a paci sa mi, ze sem davas aj nepodarene veci vid. Apetit, aspon clovek vie, co nema robit :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. dakujem za same komplimenty:-)
    recept na chobotnice podla jamieho je fantazia, naozaj odporucam! je smiesne jednoduchy a dokonaly.
    aj ja idem tento rok k moru a planujem opat skusat rozne plody mora, velmi velmi sa na to tesim.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Anet přiznám se, že máš můj velký obdiv! Nejenže chobotnice nejím, ale nebyla bych schopná na ně ani sáhnout :D Natož je připravit do poživatelné podoby. To nemluvím o čemkoliv, co má hlavu (v tvém případě rybky). Jinak se těším na recepty z grilu. To je teď v "létě", jestli se to počasí dá tak nazývat, dost aktuální téma :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. kudrlinka: dakujem:-D ale nemysli si, nerobila som to az tak s chladnou hlavou, potrebovala som kus sebazaprenia ked som sa do toho pustila:-DDD

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!