štvrtok 18. septembra 2008

Pečené údené bavorské koleno


Toto je fantastické pečené údené bavorské koleno môjho otca. Kvôli svojej jednoduchosti by som sem tento recept nikdy nezaradila. Lenže: veľa ľudí má predstavu že údené kolená sa nedajú piecť a vlastne všade, kde ponúkajú pečené údené kolená, ich pripravujú tak, že ich najprv uvaria a potom ich dajú len zapiecť. Blbosť. Dá sa to. A toto je dokonca dôkaz, že sa tak dá upiecť aj obrovské bavorské koleno. Takto upiecť môžete samozrejme aj obyčajné kolená, ale bavorské je skutočne efektné. Museli sme ho až rozkrojiť, pretože sa nám ako vidíte ani nezmestilo do pekáča.

Postup:
Koleno umyjeme a kožu narežeme v tvare mriežky. Teraz je treba dať do každého kosoštvorca klinček; ale keďže to nejde len tak jednoducho, pretože koža je veľmi tvrdá, urobíme si malé vpichy tenkým ostrým nožom a až do týchto pripravených dierok vpichneme klinčeky. Koleno vložíme do pekáča a podlejeme vodou asi do výšky 1-2 cm.
Koleno pečieme pomaly pri 180 stupňoch. Priebežne podlievame vodou, ktorá sa bude vyparovať. Nakoniec nám ostane fantastický výpek, ktorý bude mať želatínovu konzistenciu.

13 komentárov:

  1. co znamena piect pomaly? kolko to je? (asi budem za hlupu, ale ja som v tomto fakt nemozna... :S)

    ale tento tvoj blog anet... je skutocne po vsetkych strankach velmi velmi inspirativny :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. pomaly znamena proste len to, ze to pecieme zakryte a pri 180 stupnoch a trpezlivo cakame aj niekolko hodin kym bude maso domäkka upecene :-)

    dakujem a som stastna ze sa ti moj blog paci! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jen jsem tak přeletěl pár receptů (asi deset) a poslintal jsem si klávesnici. My, co rádi jíme, to nemáme holt lehké. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Děkuji, Mirku! :-DDD

    daj klavesnicu do poriadku a tesim sa na tvoju navstevu na mojom blogu aj nabuduce! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj...moj priatel zboznuje pecene udene koleno a preto ma velmi zaujal tvoj recept...ja len sa bojim ci mi to v tej rure nevyschne...ale v sobotu to urcite vyskusam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. nie nie, nemusis sa vobec bat! mozes to tak volnejsie zakryt alobalom na zaciatok a odkryt az neskor ak chces, ale naozaj sa neboj ;-) maso je velmi stavnate!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Úžasná stránka,natrafila som na ňu náhodou,keď som hľadala recept na škoricové osie hniezda,ktoré budú trochu iné a sláva ,podarilo sa. Smola,že nemám práve doma jablká a tak skúšam hruškový kompót. Všetko ostatné je podľa receptu,cesto kysne a ja sa moc teším na výsledok.Ak to bude dobré tak sa ozvem a keď to nevyjde,tak sa budem potichu hanbiť,že som pokazila úžasný recept.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. dakujem za mily komentar, som stastna, ze ta recept zaujal a tesim sa na ohlasy, ci chutil:-)

    zatial sa maj krasne!
    pa
    aneta

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ahoj Anetka, chcem sa ťa spýtať, na prípravu nie je potrebné žiaden iné korenie ani soľ okrem klinčekov? Už dlhšie sa ho chystám skúsiť, ale až teraz som sa odhodlala a nie je mi to jasné.
    Ďakujem Anetka :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. soľ nie je treba, lebo samotné udené koleno je už slané až až :-)

      Odstrániť
  10. NOOO ja to robim presne tak isto , len klinceky nedavam do koze ale len na dno , plus cierne korenie a pivo ...fantasticka zranica :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. ja som to podliala pivom mnnnnaaaam

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Dnes som robila bavorske koleno podla vasho receptu, bolo super, aj ked, priznam sa, klinceky som sa bala dat. Nevedela som si to predstavit, aka to moze byt chut...bolo ale super aj bez nich. A bez varenia vo vode. Dakujem za super navod.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!