sobota 10. júla 2010

Panna cotta s jahodovou omáčkou

Panna cotta, prepáč, ja viem, že na prvé rande je to priskoro, ale... musím ti to proste povedať... asi ťa milujem.
Konečne som sa odhodlala na panna cottu. Panna cotta je taká jednoduchá na prípravu, až je to trošku nuda, ja mám rada veľké výzvy :-D Ale chutí božsky, o tom sa nedá pochybovať.

__________________________________________
Suroviny: (4 porcie)
- 4 plátky želatíny
- 500 ml smotany na šľahanie
- 40 g práškového cukru
- 1 vanilkový lusk
- trocha rastlinného oleja
- na omáčku: nejaké ovocie s výraznou chuťou (ja som dala jahody) a cukor podľa chuti

1. Plátky želatíny vopred namočte do vody podľa návodu na obale. 4 formičky o objeme 125 ml, resp. aj trošku väčšie (ja som použila tieto svietniky) veľmi jemne vymažte olejom. Vanilkový lusk pozdĺžne prerežte a vyškrabte nožom čierne semienka.

2. Smotanu vlejte do kastrólika, pridajte cukor, vanilkové semienka a aj celý lusk. Na miernom ohni priveďte k varu a varte asi dve minúty, aby sa vylúhovala vanilka. Dajte preč z ohňa a pridajte vyžmýkané plátky želatíny a premiešajte do úplného rozpustenia.

3. Zmes preceďte a rozdeľte do formičiek a dajte na noc chladiť. Pripravte ovocnú omáčku ľubovoľným spôsobom, ja som iba jednoducho rozmixovala jahody a jemne ich ocukrila. Pred podávaním vyklopte panna cottu na tanieriky. Ak to však nepôjde, ponorte formičky na pol minúty do horúcej vody a potom to skúste ešte raz. Mne to fungovalo ;-)

10 komentárov:

  1. Krááása!! ukazala som tuto tvoju panna cottu aj drahemu, takze sa nam tu teraz obom zbiehaju slinky :)) hmmm...a ten vanilkovy lusk - delikatnost!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. anetka, panna cotta vyzera dokonale a chvalim napad so svietnikmi!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Gonzales: jeeej to som dojata ze sa ti tak paci!

    Andrea: dakujem dakujem, ale musim sa priznat ze to nebol moj napad, ale videla som to v Apetite, oni ju tam robili tiez do tych svietnickov. ale su fakt super, maju presne ten objem 125 ml

    OdpovedaťOdstrániť
  4. dobre vediet, neviem sice ci ich este budu mat v ikey, ale kuknem sa po nich ;-) leb najst 125 ml pohariky, resp. misky je naozaj problem...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. no to je, ale myslim ze keby si pouzila aj dajake vacsie nevadilo by to.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Anetka, super blog, konecne som nasla nejaky aj v SK:)) (to pre mna znamena ze to bude aj realne "urobitelne" a teda ze by som mala zohnat vsetky suroviny:) (BTW kde si kupila vanilkovy struk?)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dakujem Janka!!! tento konkretny vanilkovy struk sice doniesla mama z bavorska ale uz ho vidavam bezne aj v hypermarketoch, naozaj. v tych vacsich byva, vacsinou taky zastrceny a kdesi uplne dole v regaloch v oddeleni korenin alebo cukrarskych zalezitosti:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ahoj Anetka , skvelýýýý blog. Pre Janku : vanilkový struk kúpiš v Marks &Spencer v sekcii potraviny a videla som ho aj v jednote v sekcii pečenie :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. dakujem tina, som stastna ze sa ti paci ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Tak dnes som ju robila a všade som vyčítala, že keď dávam 500ml smotany a nie 400ml, tak treba 6 plátkov želatiny. No ja som dala len 4, tak sa obávam, či mi to stuhne :(

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!