štvrtok 13. marca 2014

Karfiolový steak s pyré: jednoduchá rýchla vegetariánska večera z dvoch ingrediencií


Karfiolový "steak" nie je už až taká novinka. Prvý krát som ho videla u Zuzky. Vtedy ma to nenadchlo, pretože som nebola zrovna karfiolový nadšenec. Vždy som poznala len karfiol varený a vyprážaný. Nuda. Veľký karfiolový fanúšik sa zo mňa stal až keď som zistila, že z karfiolu sa dá urobiť úžasne karfiolové karí s kokosovým mliekom a kešu orieškami alebo tento šalát z pečeného karfiolu a cíceru od Andrejky, na ktorom som sa stala závislá a už som ho robila nespočetne veľa krát.

Tento môj karfiolový steak s karfiolovo-zemiakovým pyré je prudko primitívny a zároveň skvelý. Vždy ma poteší, keď objavím jednoduchý recept, ktorý má v sebe čaro. Mne veľmi chutil s kyslými uhorkami, ale môžete si k nemu smelo urobiť aj šalát.

__________________________________________
Ingrediencie na 2 porcie:
- 1 menší karfiol
- 3 väčšie zemiaky
- 4 PL olivového oleja
- cca 1 - 2 dcl mlieka
- 3 PL masla
- 1 zarovnaná ČL nastrúhaného muškátového orieška
- čerstvo mleté čierne korenie, soľ

1. Rúru predhrejte na 180 stupňov. Karfiol umyte a vyrežte zo stredu dva plátky, ktoré budú obsahovať kmeň. Zvyšné karfiolové ružičky očistite a dajte bokom.

2. Očistite zemiaky, nakrájajte ich na kocky a dajte ich variť do vriacej vody na 10 minút.

3. Oba steaky osoľte a okoreňte z oboch strán. Na panvici rozohrejte olivový olej a postupne každý steak na nej opečte z oboch strán 4 a 4 minúty. Potom ich položte na do pekáčika alebo na plech a pečte ešte v rúre 15 minút.

4. Po 10 minútach varenia zemiakov prisypte do hrnca aj zvyšné karfiolové ružičky a varte ich spolu so zemiakmi ešte ďalších cca 8 minút - kým zemiaky i karfiol budú mäkké. Potom zeleninu sceďte, pridajte do hrnca mlieko, maslo, muškátový oriešok a soľ. Všetko zmixujte na hladké pyré. Ochutnajte ho a pridajte ešte mlieko alebo soľ podľa potreby.

3 komentáre:

  1. anetka, dnes po praci bezim kupim karfiol, lebo ja karfiol milujem a ked poviem muzovi, ze budes mat na veceru steak, tak nepojde na ziadne pivo :) len kto vie, ci mi to neofrfle a nakoniec na to pivo pojde :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
      Úplne viem o čom hovoríš! Ja keď som manželovi povedala, že budeme mať na večeru karfiolový steak, on mi na to povedal: "Aha,,, no,,, ok, urobim si rybie prsty..." :-D

      Odstrániť
  2. u mňa karfiol je ako afrodisiakum...

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!