pondelok 9. júla 2012

Sexi "hemendex" s dúhovým mangoldom a jarnou cibuľkou


Pri hľadaní nápadov na využitie nášho dúhového mangoldu zo záhrady, som našla tento jednoduchý recept na panvicu s jarnou zeleninou, vajíčkami a kozím syrom. Urobila som menšiu obmenu a stvorila som tieto parádne raňajky.


Ak aj vy máte doma mangold a potrebujete ďalšiu inšpiráciu, že čo s ním, vyskúšajte napríklad tento recept na zelený smoothie alebo na cícerové karí s dúhovým mangoldom.
___________________________________
Ingrediencie:
- veľká hrsť mangoldových stoniek s listami
- 3-4 jarné cibuľky
- 2-3 vajíčka (podľa hladu alebo podľa toho, akú máte veľkú panvicu)
- pár plátkov dobrej šunky (ja som použila nóbl prosciutto cotto)
- korenie, soľ
- olivový olej

Mangoldové listy umyte a odrežte stonky od listov. Do hrnca s vriacou vodou vhoďte stonky a varte 3 minúty. Potom pridajte aj listy a varte ešte ďalšiu minútu. Zeleninu potom hneď vyberte von a nechajte dobre odkvapkať.

Na panvici rozohrejte olivový olej. Jarné cibuľky umyte a dobre osušte. Do panvice vložte šunku, potom celé jarné cibuľky, mangold a na záver do voľných miest na panvici rozbite vajíčka. Panvicu nechajte na ohni, kým nebudú vajíčka tepelne upravené. Všetko osoľte a okoreňte podľa chuti. Podávajte s obľúbeným pečivom alebo len tak. 

5 komentárov:

  1. mnam,to by som si dala :) nechces k nam prist na ranajky? teda skor spravit nam ranajky? :))neboj,nieco ti nechame:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. noooo to je super, hemendex som nemala uz riadne dlho

    OdpovedaťOdstrániť
  3. no toooto...aha sa, ved to su moje oblubene ranajky :)...dobrota na neuverenie...a moze sa pridat aj nejaka oblubena bylinka a cesnacik a navrch mozzarella...ja som recept objavila v Chorvatsku...ze vraj je to na "dalmatinski način" :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!