piatok 29. mája 2015

Sýty šalát inšpirovaný Stredomorím

Nejako sme sa doma zacyklili pri klasickom listovom šaláte s mojim obľúbeným francúzskym dresingom a už to chcelo zmenu. Tak som sa rozhodla urobiť na večeru sýty šalát v stredomorskom duchu, ktorý by aspoň trochu vybočoval z radu našich klasických šalátových variácií. A tu ho máte! Je to skôr len inšpirácia ako recept, ale snáď to bude pre niekoho prínosom;-) 



Ingrediencie, ktoré som použila ja na porciu pre dvoch ľudí, ktorá je na obrázku:
- srdiečko hlávkového šalátu pokvapkané balsamicovým octom, olivovým olejom a ochutené korením a soľou
- 2 nakrájané paradajky s bazalkovými lístkami premiešané s balsamicovým octom, olivovým olejom a ochutené korením a soľou
- hrsť čiernych olív kalamata
- plátky avokáda
- na plátky nakrájaná a ogrilovaná cuketa, jemne osolená
- 150 g syra halloumi, nakrájaného na hrubé plátky a ogrilovaného z oboch strán
- 2 hrste cíceru (čiže zhruba 1 konzerva) premiešaného s nadrobno nakrájanými cca pätnástimi ančovičkovými/sardelovými filetmi 
- 2 hrste quinoy, ktorú som najskôr v cedníku prepláchla vriacou vodou z kanvice a neskôr som ju varila v osolenej vode cca 15 minút a po scedení som ju zmiešala s šťavou a kôrou z 1 citróna, dvoma lyžicami kapár a zhruba 4 PL nadrobno nasekaných byliniek (použila som mrazenú zmes byliniek)

Okrem toho si viem do toho dobre predstaviť i:
- zelené olivy
- fazule zmiešané s tymiánom/rozmarínom, olivovým olejom a soľou
- hrsť varených cestovín s pestom 
- kúsky mozzarelly alebo kocky fety
- tuniak vo vlastnej šťave
- rukola s balsamicovým octom, olivovým olejom, korením a soľou
- artičoky
- grilovaný baklažán alebo červená paprika alebo cibuľa
...a tak ďalej a tak ďalej... :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš milý komentár!