pondelok 20. októbra 2014

Ázijský brokolislaw s kuracími teriyaki špízmi

Všade počúvame, aká je brokolica neskutočne zdravá, že je to vlastne superfood, že je to to, čo musíte jesť, ak sa chcete dožiť zajtrajška. A hoci som si postupne k brokolici našla cestu a v niekoľkých formách ju pravidelne varím, stále nemôžem povedať, že sme kamaráti na život a na smrť. Preto keď som našla na Internete recepty na šaláty zo surovej brokolice, nadchlo ma to, pretože milujem surovú brokolicu, tak ako aj surový karfiol a kaleráb. Vyskúšala som túto verziu s ázijským dresingom a vyšlo to. Aj som si pochutila a aj mám dobrý pocit, že tá zelená rozporuplná zelenina sa predsa len dostala do môjho tela. 
K tomuto netradičnému coleslawu som urobila moje obľúbené teriyaki špízy. Na mojom blogu nie sú po prvý krát, robila som ich už aj napríklad s čínskymi rezancami.

_________________________
Brokolislaw:
- 1 hlava brokolice
- 4 mrkvy
- pol zväzku čerstvého koriandru
- hrsť arašidov
- šťava z 1 limetky
- 2 PL rybacej omáčky (funguje ako slaný element, takže ak ju nemáte, tak ju nahraďte soľou)
- 2 PL oleja (arašidový/sezamový/slnečnicový)
- 1 PL ryžového octa
- 1 PL nastrúhaného zázvoru
- 1 ČL cukru
Teriyaki špízy:
- 4 kuracie prsia alebo 4 vykostené kuracie stehná bez kože 
- 8 bambusových alebo obyčajných špajdlí s ostrým koncom
- 4 PL sójovej omáčky
- 2 PL ryžového octa
- 1 PL hnedého cukru
- 4 cm kúsok zázvoru, nastrúhaný
- 2 PL oleja, ideálne sezamového
- 2 ČL sezamu (nemusí byť)


Deň vopred nakrájajte kuracie mäso na kúsky veľké zhruba 3 x 3 cm. Vložte ich do vzduchotesnej nádoby spolu so sójovou omáčkou, octom, cukrom, zázvorom a olejom. Premiešajte a nechajte marinovať cez noc.

Pripravte šalát. Očistite mrkvu a ošúpte šupku z kmeňa brokolice, prípadne aj niektorých robustnejších stoniek. Brokolicu i mrkvu nakrájajte na malinké hranolčeky. Je to trošku prplačka, ak to robíte len tak normálne nožom ako ja. Ak máte nejaké parádne roboty, tak smelo využite techniku a nechajte to sekanie na ne :-) K brokolici a mrkve pridajte nasekaný koriander. Zmiešajte všetky ostatné ingrediencie na dresing: limetkovú šťavu, rybaciu omáčku, olej, ryžový ocot, zázvor a cukor a zalejte ním zeleninu. Nechajte postáť aspoň hodinu v chladničke.

Pol hodiny pred podávaním ponapichujte kúsky mäsa na špajdle. Odporúčam špízy robiť v rúre alebo na grilovacej panvici, ktorá má na dne vrúbky, na ktorých budete mäso grilovať a prebytočná marináda stečie do tých žliabkov. Na klasickej plochej panvici neodporúčam, pretože cukor v marináde bude hnusne horieť na dne.
- Ak chcete špízy robiť v rúre, predhrejte rúru na funkciu grilu, resp. na najsilnejšiu teplotu, akej je vaša rúra schopná. Na plech rozložte špízy, polejte ich zvyšnou marinádou a vložte ich na najvyššiu mriežku do rúry a pečte cca 10 minút.
- Ak chcete špízy robiť na grilovacej panvici, grilujte ich cca 10 minút zo všetkých strán (otočte ich počas pečenia aspoň 3x).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš milý komentár!