piatok 13. februára 2009

Malinová valentínska torta

Na Valentína som sa rozhodla upiecť malinovo-čokoládovú tortu, ktorá bola na titulke februárového čísla (2009) Apetitu. Je naozaj dobrá a veľmi jednoduchá. Nanešťastie bola v pôvodnom recepte chyba, ktorú som improvizáciou napravila, ale skoro ma to pripravilo o nervy. Takže množstvo ingrediencií trochu upravím, aby ste to už vy nemuseli zažiť:-D

Na tortu nie je treba srdcovú formu na pečenie. Ja osobne som použila klasickú kruhovú o priemere 23 cm, vyrobila som si papierovú srdcovú šablónu a potom som pomocou nej korpus pookrajovala. A cesta bolo v pomere ku náplni až až, takže mi nie je ľúto tých odkrojených kúskov.
______________________________
Suroviny:
KORPUS
- 160 ml mlieka
- 1PL masla
- 3 veľké vajcia (žĺtky a bielky oddelene; ak máte menšie vajcia, tak použite žĺtky zo 4 vajec, ale bielky stačia naozaj len z troch)
- 200 g práškového cukru
- 1 balíček vanilkového cukru
- 150 g polohrubej múky
- 3 PL kakaa holandského typu
- 1 ČL prášku do pečiva
NÁPLŇ
- 125 ml smotany na šľahanie
- 125 g čerstvých alebo rozmrazených a odkvapkaných malín
ČOKOLÁDOVÁ POLEVA
- 160 ml smotany na šľahanie
- 160 g kvalitnej 70% čokolády nalámanej na kúsky
- maliny na ozdobu

1 Do kastrólika si dáme mlieko a maslo a zohrievame ho na sporáku kým sa maslo nerozpustí. Necháme ochladiť. Rúru vyhrejte na 180 stupňov. Srdcovú formu alebo kruhovú formu s priemerom 23 cm vymažte maslom a vysypte múkou.

2 Do misky preosejte múku, kakao, prášok do pečiva a pridajte vanilkový cukor.

3 V inej miske vyšľahajte žĺtky s práškovým cukrom aby zbledli a nabrali na objeme. V ďalšej miske vyšľahajte bielky dotuha. K žĺtkom prilejte mlieko. Prešľahajte ručným mixérom a pridajte zmes múky a kakaa. Všetko dobre prešľahajte a potom opatrne primiešajte veľkou varechou bielky.

4 Cesto vylejte do formy a pečte asi 30-35 minút. Skúste do cesta vpichnúť špajdľu - ak na nej po vytiahnutí neostanú vlhké kúsočky, cesto je upečené.

5 Korpus nechajte vychladnúť. Ak máte korpus kruhový, vyrobte si papierovú šablónu a pomocou nej vyrežte tvar srdca.

6 Smotanu na plnku vyšľahajte dotuha mixérom a potom zľahka zmiešajte s malinami veľkou varechou alebo gumenou stierkou.

7 Korpus rozrežte napoly a na spodnú časť rozotrite plnku. Položte navrch vrchný korpus. Vo vodnom kúpeli rozpustite čokoládu v smotane. Nechajte schladnúť, aby čokoláda trochu ztuhla. Potom plochou stierkou rozotrite čokoládu po vrchu torty a ozdobte malinami.

18 komentárov:

  1. ahoj anetka, som práve piekla túto tortu a vôbec mi nevyrástla, tak ako tvoja:( postupovala som presne podľa receptu a aj tej plnky som davala viac lebo 125 ml sa mi zdalo veľmi máličko a o tej poleve na vrch to sa mi tiež nejako nezdá...je ta poleva veľmi horká...nie je to nejaký blbý recept??

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To ma velmi velmi mrzi :-( Recept isto sedi. Ak mam byt uprimna, ani ja casto neviem vysvetlit preco niekedy mi nejake cesto nevyjde. Nevies si predstavit kolko krat ja zazijem fiasko, da sa povedat ze kazdy moj treti pokus nieco upiect skonci v kosi a sem zverejnujem len tie uspesne. Ja som uz citala vela clankov, kde pisu, ze taketo zrady co sa deju zavisia aj od teploty vajec, to ako rychlo slahas vajcia, typu rury, rovnomernosti rury, a velmi dokonca zavisi aj to, ci pri peceni otvaras dvierka na rure. Takze ako vidis, clovek je z toho jelen. Este raz ma to velmi mrzi a dufam, ze ta to neodradi od dalsieho pecenia. Ako utechu ti poviem este to, ze napr. mne sa do dnesneho dna nepodarilo upiect bublaninu. Bublaninu! Najobycajnejsi kolac na svete! Bud mi tiez uplne spadlo cesto - bublanina bola hruba ako omeleta, alebo som z nej zas mala 15 cm hruby bochnik!!! Je to cela veda... :-(

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Anetka (hádam ti môžem tikať :-)) Máš úžasný blog,natrafila som naň náhodou a keď som ho začala čítať,všetky tie božské recepty, no je to ako droga :-) Na valentína vyskúšam upiecť túto tortičku,vyzerá neskutočne :-) Len s jahôdkami,tie má priateľ radšej :-)
    Ďakujem za inšpiratívne nápady! :-)
    Janka.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Janka ďakujem za pochvalu, si zlata. Tortu isto upeč a potom daj vedieť, ako sa podarila!:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. anet, a kde bola v pôvodnom recepte tá chyba? lebo som suroviny tak zbežne porovnala a okrem malej úpravy cukru som nič nenašla... ja som tento recept (podľa apetitu) kedysi robila a okrem zníženia množstva cukru som nezmenila nič a tortička bola skvelá...
    andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  6. andrea: ano, ta chyba bol pomer zltkov a cukru. tona cukru a troska zltkov. vznikla z toho sypka cukrova zmes oprplana zltkom. vobec sa to nedalo vymiesat/vyslahat ani nic

    OdpovedaťOdstrániť
  7. aha, už chápem. no toto sa mi našťastie vyhlo, keďže cukor už automaticky delím dvoma :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. ahoj Aneta,pred 4 dnami som robila tortu podla Tvojho receptu a bola dokonala! vyzerala aj chutila uplne skvele, vdaka! dnes idem skusat pomarancovo-makovu :).vdaka za paradn inspiracie :).Nora

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. som rada, Norika!!! a z pomarancovo-makovej budes nadsena, ta je jedna z najlepsich ake som kedy jedla:-)

      Odstrániť
  9. Nám tá plnka nejako nevyšla. popravde to vyzerá ako grcka :D nič proti. Váš blog je úžasný. Chceli by sme sa spýtať kus viac dopodrobna ako ste tú plnku vytvorili.Ďakujem .
    Viki a Zdenka

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Torticka je uplne uzasna, spravila som ju priatelovi na meniny, vydarila sa, vyzera krasne a chuti este lepsie. Vyborny napad, dakujem za inspiraciu :)
    Veronika

    OdpovedaťOdstrániť
  11. áá too maslo v mlieku rozpustenéé máám kde dať ??

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. v recepte je veta: "K žĺtkom prilejte mlieko."

      Takže k žĺtkom :-)

      Odstrániť
  12. Mne sa tato torticka podarila :) a chutila naozaj vynikajuco aj vzhladovo bola krasna, kazdemu chutila a pacila sa vzhladovo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ahoj Anetka, včera som ju robila, kolegovi k narodeninám a je úplne úžasná :) krásna na pohľad a chutná k tomu :) veľká vďaka ti za ten korpus, je krásne jemnučký :) čokoládový už iný robiť nebudem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Piekla som ju zas :D do jednej vrstvy šľahačky som dala jahody a do druhej čučoriedky, je proste božskaaaaaa :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Podarila sa výborne a korpus je úžasný
    👍

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!