nedeľa, 8. marca 2009

Tiramisu

Toto je recept na moje tiramisu. Nie je o nič ochudobnené od originálu. Žiaden tvaroh namiesto mascarpone, žiadna želatína. Mám štvorcovú misu, do ktorej ho robievam a vždy sa do nej akurát zmestí dávka, ktorá je nižšie v recepte. Keď tiramisu potom vyklopím na tácku a celé potriem šľahačkou, rada ho posypem kakaom cez šablónu. Už som takto robila hviezdičky, číslice, nápisy - napríklad tento k Vianociam:
... alebo aj s motívom prasiatka Peppa Pig:-)


Najprv si pripravte vhodnú nádobu, do ktorej budete tiramisu robiť. Ja používam štvorcovú nádobu 20x20 cm a je hlboká asi 9 cm. Nachystajte si podobnú alebo o čosi väčšiu nádobu, ale hlavne nech je obdĺžniková alebo štvorcová, pretože v kruhovej môže byť problém s ukladaním cukrárskych piškót. Celú nádobu potom vysteľte potravinovou fóliou, aby sa vám tiramisu dobre vyklápalo.
_____________________________________
Čo potrebujete:
- balíček dlhých piškót Savoiardi, tzv. cukrárskych piškót (ja mám zatiaľ odskúšané piškóty Vicenzovo a Tesco French Sponge Fingers. Na túto dávku treba presne 1 balík Vicenzovo alebo 2 balíky Tesco French Sponge Fingers, t.j. 48 piškót)
- 180 g mascarpone
- 500 ml sladkej smotany na šľahanie
- 120 g práškového cukru
- 3 žĺtky
- 500 ml silnej kávy uvarenej zo zrnkovej kávy
- 7 PL mandľového likéru alebo Amaretta - ale môže byť aj kávový / marcipánový / Baileys / čokoládový / vaječný koňak
- kakaový prášok na ozdobenie.

1. Najprv si uvarte 500 ml kávy zo zrnkovej kávy, pridajte likér (môžete ho dať menej i viac - záleží od vašej chuti a od toho, aký je váš likér silný) a nechajte vychladnúť. Neskôr v nej budete máčať piškóty.

2. Žĺtky vyšľahajte s cukrom do peny. K žĺtkom pridajte syr mascarpone a mixujte ďalej. Samostatne vyšľahajte 300 ml smotany dotuha a pomaly ju pridávajte do prvej zmesi a zľahka zamiešavajte.

3. Na dno misy dajte tenkú vrstvu krému a začnite na ňu ukladať piškóty ktoré ste predtým namočili v káve. Odporúčam piškótu stále držať v prstoch a namočiť iba spodnú časť. Ak by ste ju celú vložili do kávy, rozpadne sa. Takže uložíte prvú vrstvu piškót, na ňu dáte vrstvu krému a zase vrstvu namočených piškót, tento krát v opačnom smere. Ja mám 4 vrstvy piškót, čiže 5 vrstiev krému, čiže na každú vrstvu dávam len pätinu krému. Na poslednú vrstvu piškót pekne hladko natrite poslednú vrstvu krému. Misu zatvorte a ak nemá vrchnák, tak ju prekryte potravinovou fóliou.
4. Tiramisu nechajte cez noc stuhnúť v chladničke. Vyšľahajte zvyšok smotany na šľahanie a potrite ňou celé tiramisu. Ak chcete, vyrobte si šablónu a posypte kakaom alebo ho posypte len tak.

1 komentár:

  1. presne tento recept pouziva aj moja mamka a teda aj ja. Len ho uz nepotierame slahackou.
    PS: tie sablony su super napad, budem teraz robit tiramisu na oslavu 70tin, takze urcite potesi sablona so svieckou, alebo cislo 70 :)
    dakujem za napady, super super .... vsade tvoj blog chvalim

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!