nedeľa 21. júna 2009

Zapečená bageta s cesnakovo-bylinkovým maslom

Niekedy tie najjednoduchšie veci bývajú tie najlepšie. Táto bageta je tá najlepšia príloha k mäsu alebo šalátu alebo s ňou môžete urobiť z raňajok obrovský zážitok. 

Bylinkové maslo je veľmi široký pojem - môžete dať alebo i vynechať cesnak. Môžete použiť bylinky ako petržlenová vňať, bazalka, kôpor, tymián, pažítka, atď a môžete pridať najemno nasekané olivy, kapary, čili alebo citrónovú kôru. Je to na vás.

____________________________
Potrebujeme:
- 1 veľkú bagetu
- 70 g masla
- 4 strúčiky cesnaku
- 3 hrste čerstvých byliniek - ja som dala asi 2 hrste petržlenovej vňate a 1 hrsť tymiánu
- korenie, soľ

1. Maslo nechajte poriadne zmäknúť. Ak ste nedočkaví, môžete maslo dať na pár sekúnd do mikrovlnky. Maslo roztlačte vidličkou. Pridajte prepučený cesnak, soľ, korenie a úplne najemno nakrájané bylinky. Všetko zmiešajte.

2. Do zárezov v bagete nakrojte nožom hlboké ryhy. Do zárezov votrite mierne stuhnuté maslo. Bagetu zabaľte do alobalu. Ja som ju potom dala na noc do chladničky, aby som ju ráno k raňajkám dala už len do rúry, ale môžete ju samozrejme piecť aj hneď.

3. Dajte vyhriať rúru na 200 stupňov. Vložte bagetu aj s alobalom na plech a pečte 10 minút. Potom ju vybaľte a pečte ešte 5 minút.

3 komentáre:

  1. Skvělé je ještě do zářezů vložit plátky parmské šunky nebo slaniny! :)
    Káťa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. waw tak potom to musí byť absolútna bomba! úplne samostatné jedlo! :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!