štvrtok 3. septembra 2009

Jogurtové keksíky s citrónovou polevou

Kúpila som si v Ikei krásne formičky v tvare soba, líšky, medveďa, slimáka, veveričky a ježka. Veľmi som z nich chcela niečo napiecť, tak som hľadala na internete a skombinovala som tieto dva recepty: cesto na keksíky je z receptu z Apetitu a zdobenie som odkukala z BBC Good Food. Piekla som ich ako darček pre kamarátku, dúfam, že sa jej budú páčiť aj chutiť. Takto som jej ich krásne zabalila:
___________________________________
Ingrediencie na 2 plechy:
- 210 g hladkej múky
- 1/2 lyžičky prášku do pečiva
- 100 g masla alebo rastlinného tuku
- 70 g práškového cukru
- 2–3 lyžice bieleho jogurtu
- 1 veľký citrón
- pár kvapiek vanilkovej arómy (nemusí byť)
poleva:
- 150 g práškového cukru na polevu
- červené alebo iné potravinárske farbivo (nemusí byť)

1. Najprv si vytlačíme šťavu z 1 citróna.

2. Do misy dáme múku, prášok do pečiva, zmäknuté maslo nakrájané na kocky, cukor, jogurt, 3 čajové lyžičky citrónovej šťavy a vanilkovú arómu. Zvyšnú citrónovú šťavu si odložíme na polevu.

3. Cesto vymiesime, rozvaľkáme na hrúbku 2-3 mm a formičkami povykrajujeme keksíky. Prenesieme ich na plech vystlaný papierom na pečenie.

4. Pečieme pri 200 stupňoch (v horúcovzdušnej na 180 stupňov) asi 15 minút. Keksíky necháme vychladnúť.

5. Na polevu dobre vymiešame citrónovú šťavu, preosiaty práškový cukor a farbivo. Nedáme hneď celý zvyšok šťavy, postupne prilievame len toľko, aby bola poleva hustá.

6. Polevou ozdobíme keksíky - ja som ju iba rozotrela lyžičkou.

1 komentár:

  1. Dokonalé, zkusím to. Ale ty formičkyjsou nádherné - krásná zvířátka.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!