sobota 31. októbra 2009

Bravčové piatich vôní s čínskou kapustou

Toto je recept z augustového čísla Apetitu z roku 2006. U nás doma je to už zaužívané klasika. Je to veľmi rýchle a príjemná zmena chutí. Korenie piatich vôní sa dá kúpiť bežne v supermarketoch. Jeho zloženie je biele korenie, škorica, fenikel, badyán a klinčeky, čiže si viete predstaviť akú má úžasnú exotickú vôňu. Hodí sa k nemu ryža a najlepšie je podávať toho jedlo ihneď.

________________________________________
Ingrediencie:
- 2 ČL čínskeho korenia piatich vôní (alebo viac podľa chuti)
- 2 bravčové kotlety alebo 1 bravčová panenka
- 1 kopcovitá PL maizeny (kukuričného škrobu)
- 2 PL oleja
- 3 cm kúsok zázvoru
- 2 strúčiky cesnaku
- 1 malá čili paprička
- 1 zväzok jarnej cibuľky, nakrájanej na šikmé kolieska
- 1/2 hlávky čínskej kapusty
- 2 PL sójovej omáčky
- soľ
- čerstvo mleté čierne korenie alebo korenie štyroch farieb
(ja som tentokrát nemala jarnú cibuľku, tak som kvôli objemu dala 1 celú hlavu čínskej kapusty a 1 obyčajnú menšiu cibuľu)

1. Mäso nakrájajte na pásiky. Posypte ho 2 ČL korenia piatich vôní, maizenou a dobre premiešajte.

2. Na veľkej panvici alebo woku rozohrejte olej a opečte na ňom mäso. Osoľte ho a ak sa vám zdá málo výrazné, pridajte ešte korenie piatich vôní. Hotové mäso odložte do misky a prikryte.

3. Ošúpte kúsok zázvoru a nastrúhajte ho na jemnom strúhadle. Rozpučený cesnak, nadrobno nakrájanú čili papričku a postrúhaný zázvor krátko opečte na rozohriatom oleji. Nakrájajte čínsku kapustu na prúžky a jarnú cibuľku na šikmé kolieska a pridajte k cesnaku, zázvoru a čili. Opekajte do zavädnutia kapusty. Všetko osoľte, okoreňte, pridajte sójovú omáčku a ja pridávam ešte aj korenie piatich vôní. Nakoniec zmiešajte s mäsom.

4 komentáre:

  1. Vcera som vyskusala a chuti to vyborne. Na zaciatku pri opekani masa to teda vypadalo vselijako :-), ale finalny vysledok velmi pekne prekvapil!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ono to nie je extra pekne jedlo, ale chuti to super!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. :)videla som, spravila som, CHUTILO NAM !!!!

    Denisa F.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!