piatok 1. januára 2010

Kokosové želé s jahodovým pyré

Tento dezert mi veľmi chutil a neviem, či preto, že je taký úžasný, či preto, že som po pol roku jedla jahody a boli mi také vzácne. Každopádne je to až trápne jednoduchý recept, ideálny pre úplných začiatočníkov. Naozaj úplných:-) Pôvodný recept je odtiaľto, ale teraz, keď som ho už vyskúšala, zistila som, že treba dať viac želatíny, takže sa radšej riaďte množstvami v mojom recepte.
_______________________________________
Ingrediencie:
- 1 konzerva kokosového mlieka (400 ml)
- 50 g cukru
- 4 plátky želatíny
- jahody (aspoň 1 liter)
- cukor podľa chuti

1. Plátky želatíny namočíme na 10 minút do vody. Kokosové mlieko s cukrom privedieme k varu počas stáleho miešania. Dáme preč zo sporáku a do teplého mlieka vmiešame vyžmýkané plátky želatíny. Rozlejeme ho do pripravených pohárov (cca 4-5 pohárov). Vychladnuté poháre dáme do chladničky a necháme tuhnúť 5 hodín.

2. Jahody - čerstvé alebo zmrznuté (ako som mala ja) rozmixujeme a pridáme cukor podľa chuti. Jahodové pyré rozdelíme do jednotlivých pohárov na stuhnuté kokosové želé.

6 komentárov:

  1. jeej, tak toto je podobne ako moj kokosovy krém s dusenou rebarborou. Recept mam z BBC good food, mnozstvo zelatiny sa mi nepozdavalo a dala som radsej viac, tiez tusim 4 platky...sice krem tuhol az d druheho dna ale stuhol ;-) mnam mnam, zacnu jahodky a urobim si tuto verziu. adusha

    OdpovedaťOdstrániť
  2. aj ja mam mnozstvo rebarbory, musim z nej aj ja daco vymysliet...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Uplne skvele to bolo, kokos zboznujem a jahody, oooch :) Citala som snad vsetky vase recepty a uz sa neviem dockat kedy ich zacnem vyvarat priatelovi!
    No stale marne hladam na internete plnene pecene paradajky, ktore som jedla v Grecku a su plnene nejako ryzovou naplnou s niecim este, necitali ste nahodou nejaky podobny recept ? :)
    Drzim vam prsty pri dalsich receptoch!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Lucka, som stastna, ze sa ti paci moj blog. Viem, ze Greci maju daco take ako plnene paradajky ryzou a cimsi, ale este so to naozaj nejedla a ani nemam doma grecku kucharsku knihu takze naozaj neviem :-( mrzi ma to. ked sa to ku mne dostane, dam ti vediet! a podobny recept na paradajky nemam, nikdy som ich plnene este nepiekla, ja este vo vareni len zacinam, snad sa aj k tomu raz dostanem :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zacinas ? Ja ta uz povazujem za profika! Ved su to uzasne recepty a tvoje vytvory nadhera!
    Nevadi, ja to skasam hladat, ked sa mi to padari dam ti vediet :) aby si to mohla vyskusat :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. óoo dakujem, no, ja vacsinou vsetko skusam este len prvy krat, varim len zriedka lebo nemam kde a komu :-( napriek tomu sa snazim aby blog frcal, tak som stastna ze sa ti paci :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!