sobota 4. septembra 2010

Černicová torta s pusinkou navrchu



Keďže je černicová/ostružinová sezóna, chcela som z nich upiecť niečo dobré. Celá torta je dosť maslová a sladká, čo dobre kontrastuje s kyslými černicami. Ako vidíte, ja som ju piekla v malej tortovej forme s priemerom len 18 cm, ale bola to nerozumné z viacerých dôvodov. Rozhodne odporúčam formu s priemerom 23 cm!
__________________________________
pôvodne BBC Good Food, ale upravila som ho
Korpus:
- 200 g zmäknutého masla
- 200 g kryštálového cukru
- 200 g hladkej múky
- 1 zarovnaná ČL prášku do pečiva
- 50 g mletých mandlí
- 2 vajcia a 2 žĺtky
- 2 PL mlieka
- 100 g černíc
Pusinka:
- 2 bielky
- 100 g kryštálového alebo krupicového cukru
Okrem toho:
- 200 ml krémového syra typu Philadelphia, Lučina, mascarpone,...
- 2 PL práškového cukru
- 4 PL černicového alebo malinového džemu
- zopár černíc na ozdobu
- 2 PL mandľových lupienkov na ozdobu (podľa mňa nemusí byť)

1. Dve formy na pečenie rovnakého priemeru vytrite maslom a na spodok položte kruh papiera na pečenie. Elektrickú rúru dajte vyhriať na 160 stupňov. Všetky ingrediencie na korpus okrem ostružín dajte do misy a dôkladne prešľahajte. Zamiešajte zľahka černice.

2. Cesto rozdeľte do foriem na pečenie. Zatiaľ rýchlo vyšľahajte bielky na pusinku. Postupne do nich po lyžiciach zašľahávajte cukor, až kým sa cukor úplne nerozpustí.

3. Sneh rozotrite na jeden z korpusov. Ak idete použiť na ozdobu mandľové lupienky, teraz nimi posypte sneh. Pečte oba korpusy 40 minút. Korpus bez snehu skontrolujte špajdľou, či je už dopečený. Ak je hotový, vyberte ho von. Korpus so snehom pečte naďalej ešte ďalších cca 30 minút.

4. Korpus so snehom tiež vyskúšajte špajdľou, či je dopečený a potom ho vyberte. Oba korpusy vyberte z foriem a nechajte vychladnúť. Keď vychladnú, dajte z oboch dole papier na pečenie.

5. Dôkladne zmiešajte metličkou krémový syr s práškovým cukrom. Na korpus bez pusinky navrstvite krémový syr, na ňu dajte džem a priklopte korpusom s pusinkou. Na vrch torty dajte pár černíc na ozdobu. 

4 komentáre:

  1. No,uchvatna torticka,Anetka!!!!!!mne sa praveze velmi paci,ze je mensieho rozmeru,mne taka forma chyba,takze musim dokupit...a preco mas pocit,ze to nebol dobry napad piect ju v mensej forme?mas pocit,ze bol korpus moc vysoky potom,alebo???....kazdopadne mnaaaaam:)
    (Mauka)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Preto je to zle lebo ten korpus je sam o sebe hmotnostne dost tazky. A tym ze torta mala taky maly priemer, bol v nej vysoky stlpec tej slahacky a ked som na nu polozila vrchny korpus, ten vsetku slahacku nemilosrdne vytlacil von. preto si myslim, ze ked bude korpus vacsi, tak sa ta hmotnost tak rovnomerne roznesie a udrzi sa tam aspon aka-taka vrstva tej slahacky. ale fakt je najlepsie dat tam tie cernice ako "podporu". ale aj mne sa strasne pacia taketo male torty tak som riesila, ze ako by som ten recept pomenila. napadlo mi len dat tam namiesto slahacky dajaky pevny maslovy krem, ale potom mi doslo ze to cesto je take dost maslove a tazke a ze by sa to k sebe asi moc nehodilo. preto by som asi radsej urobila nejaky kyslosmotanovo-slahackovy krem s pouzitim zelatiny a ten by som nechala dobre stuhnut a az potom nan polozila vrchny korpus. Kazdopadne dakujem za komplimenty!!! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. dakujem za vysvetlenie:)...alebo, no potom mozno robit do takejto malej formy cesto z polovicnej davky...mozno to by bolo riesenie:)
    (mauka)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. polovicna davka :-O no vidis Matka, mne to nenapadlo. Ale je to super nápad, naozaj, pretože toho cesta je tam naozaj až-až a potom by to bolo akurát.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!