pondelok 16. januára 2012

Mini pavlova s mangom a kandizovaným zázvorom


Si tak vravím, že tá pavlova je jedna z najlepších dezertov vôbec...

Nápad na pavlovu s mangom a zázvorom mám od Rachel Allen. Trošku som sa tej kombinácie bála, ale úplne neoprávnene. Bola to úplna dokonalosť chutí!

________________________________
Suroviny na 6 porcií:
- 150 ml bielkov (zo 4-5 vajec)
- 220 g jemného krupicového cukru
- 2 PL kukuričného škrobu (maizeny), preosiatej
- 2 ČL bieleho vínneho octa
Na ozdobu
- 350 ml smotany na šlahanie
- 1 mango nakrájané na kúsky
- 3 PL nasekaného kandizovaného zázvoru

1. Rúru dajte vyhriať na 150 stupňov. Bielky šľahajte pri nízkych otáčkach mixéra tak dlho, kým nebudú úplne pevné. Sneh musí po vytiahnutí mixéra tvoriť špičky. Potom postupne pridávajte cukor a šľahajte aby bol sneh opäť tuhý, lesklý a zároveň bez bublín. Cukor musí byť úplne rozpustený (chyťte sneh medzi prsty a ak necítite kryštáliky, tak je to fajn) a preto je naozaj dobré použiť krupicový cukor, pretože ak dáte kryštálová ako ja, budete šľahať ako blázni snáď aj 20 minút kým sa nerozpustí. Nakoniec pridajte maizenu a ocot a prešľahajte.

2. Na plech dajte papier na pečenie. Lopatkou rozdeľte sneh na 6 kôpok rovnomerne po celom plechu tak, aby mali medzi sebou minimálne 5 cm odstup, pavlova sa vie totižto trochu nafúknuť. Jednotlivé kopčeky pekne vytvarujte a vrch nechajte plochý, nie špicatý - aby vám na pavlovej potom dobre držala šľahačka.

3. Rúru stlmte na 120 stupňov a vložte do nej plech. Pečte 80 minút a potom rúru vypnite. Koláčiky v nej nechajte až kým úplne nevychladnú (to sú aj 4 hodiny). Vyšľahajte smotanu, navrstvite ju na pavlovu, ozdobte ovocím a posypte zázvorom. Pri podávaní sa neľakajte, že sa bude pavlova drobiť, možno prepadávať, presne také to má byť.

4. Obrázkový postup a taktiež vlastne aj postup na pečenie veľkej pavlovej nájdete tu.

16 komentárov:

  1. Rachel ma skvele recepty, sama od nej vlastnim 4 knizky ;o) a vzdy v nich rada listujem...a samozrejme sem tam aj nieco uvarim. Mango a zazvor som zatial skusala len v "slanych receptoch" a kombinacia to bola priam dokonala. Pavlovu musim uz aj ja konecne vyskusat, vyzera to hriesne dobre!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Anetka Pavlovu som zatiaľ nerobila no ostali mi bielka po mafinach a zázvorom som tiež zásobena...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. nieeee, teraz vecer totok!! Odchadzam z tejto pokusitelskej stranky hned teraz lebo to vyzera uuuzasne a ja milujem zazvor aj mango. Doviii:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. A este som zabudla, uz dlho ti chcem napisat, ze sa mi hrooozne paci tvoja podstanka - kto za tymto stoji:-))!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Anetka, kombinacia mango a zazvor znie velmi dobre. Pavlova je super! Aj ja mam v plane od Vianoc Pavlovu. Jedla som s vajecno-mascarpone plnkou a bola mnaaaaaaaaaaam.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mnami, uz sa tesim na mangovu sezonu, urcote si urobime pavlovu s mangom :P

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Jéé Anetkaa, akurát včera som mužovi vravela, že som dávno nerobila Pavlovu ( povedal že sa ani nemám opovážiť ) Aj mne sa páčia také minitortičky :-). A kombináciu manga a zázvora som ešte neskúšala, ale osve lubim obe :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. mnaaam,tak to je uzas! uz sa musim do Pavlovky pustit aj ja :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Pavlove su dokonaleee..suhlasim,Anetka:)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Zaujimavy blog. Som tu prvy krat. Pavlova je moj oblubeny dezert tiez. S mangom som este neskusala. Dakujem za inspiraciu.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Bombova je ta tvoja pavlovka Anetka, to sa musi nechat. A kombinacia s mangom a zazvorom je uchvatna! Len kde zohnat dobre mango, ze...V obchodoch nachadzam len samy odpad. Kde ho kupujes ty Anet?

    OdpovedaťOdstrániť
  12. a este...aj ja sa musim pridat k fanusikom tvojej podstranky "kto za tymto stoji":)Ty si teda cislo:))))))Som sa dobre zasmiala. Asi tu budem musiet chodit castejsie, aby som sa nacicala z tej energie:))

    OdpovedaťOdstrániť
  13. marianna: vyskusaj, budes nadsena!

    r.ajka: tak smelo do toho! :-)

    lucia: :-D "pokusitelska stranka" :-D a som rada ze sa ti paci moje predstavenie sa:-DDD

    adriana: wow to muselo byt bozskee:-O

    michaela: ach toto ti zavidim ze si v krajine kde je tolko uzasneho cerstveho manga. aach

    tina24: je jedno ci spravis jednu velku alebo mini, vzdy je to bomba:-)

    marysity: :-)))

    andurejka: a aj bola bozska:-)

    martina: :-) asi tak!

    andreaR: niet zac andrejka:-)

    evka: no normalne v obchodoch, ziadny specialny zdroj bohuzial nemam, nula bodov. ale ked ho necham doma pekne dozriet tak je vacsinou super... v ramci moznosti. a som rada ze sa ti paci moje predstavenie sa:-D

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Zbožňuju Pavlovu, zvlášť v jednoporcové verzi. nedávno jsem dělala kakaovou s borůvkovou omáčkou se sirupem z dobromysli a byla nesktuečně dobrá. Ale tuhle bych si dal ahned, zázvor s mangem je úžasná kombinace, to musím vyzkoušet!

    OdpovedaťOdstrániť
  15. boruvky a dobromysl? wow, to muselo byt uzasne, paradna kombinacia!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!