streda 3. septembra 2014

Kalamáre s citrónovo-petržlenovým dresingom, moja prvá focaccia s olivami a feniklovo-redkvičkový šalát

Prvý krát v živote som sa pokúšala upiecť focacciu a stavila som sa recept z Ihnačákovej knihy Radosť variť. Bola som však dosť sklamaná, absolútne mi nechutila. V budúcnosti ju určite nebudem robiť z klasickej slovenskej múky. Už som si kúpila špeciálnu taliansku múku na focacciu, takže budúci pokus už snáď vyjde podľa mojich predstáv. 

Focaccia síce neohúrila, ale chuťovo nám to vynahradili kalamáre s citrónovo-petržlenovým dresingom a môj obľúbený feniklovo-redkvičkový šalát s citrónovým dresingom od Jamieho Olivera, ktorý sa skvele hodí ku všetkým morským plodom a rybám. Recept na tento šalát nájdete v jeho myslím úplne prvej kuchárskej knihe Šéfkuchár bez čapice alebo na Internete napríklad tu
_______________________________________
A teraz už k samotným kalamárom:
- 500 g očistených kalamárov
- olivový olej
- čerstvo mleté čierne korenie, jemná morská soľ
- zväzok petržlenovej vňate
- kôra a šťava z 1 citróna 
- 1 malý strúčik cesnak, prelisovaný

Telo kalamárov pozdĺžne prerežte, aby vám vznikol plát. Potom ostrým nožom narežte mriežkovito celý povrch svaloviny z celej jednej strany. Zárezy robte len úplne jemné, neprerežte svalovinu úplne. Ak si nie ste istí, ako to má vyzerať, pozrite si toto video. Potom narežte mäso na štvorce. Všetky kúsky osoľte a okoreňte. V panvici rozohrejte olivový olej a sprudka opečte kalamáre (radšej na 2-3 krát) cca 4 minúty. Hotové opečené kalamáre dajte do misy spolu s nadrobno nasekanou petržlenovou vňaťou, citrónovou kôrou, šťavou a prelisovaným cesnakom. Pridajte poriadnu dávku olivového oleja a premiešajte.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš milý komentár!