utorok 22. decembra 2015

Pohánkové lievance s údeným lososom a avokádom

Ak by ste si chceli počas sviatkov urobiť nejaké parádne raňajky, tu máte skvelý tip! 

Pohánka je skvelá na cievy a imunitu a snažím sa ju zaradiť do nášho jedálnička. A teraz som natrafila dokonca na pohánkovú múku. Našla som veľa receptov na pohánkové palacinky a lievance naslano a nasladko. Urobila som túto parádnu slanú verziu a bola som nadšená. Pohánka má svoju typickú zemitú orieškovú chuť a tá sa k údenému lososu sa luxusne hodí!

__________________________________________
Ingrediencie pre 4 osoby:
Lievance:
- 1 šálka pohánkovej múky, príp. inej múky (1 šálka = 240 ml)
- 1 ČL prášku do pečiva
- 1/2 ČL soli
- 2 PL roztopeného masla alebo rastlinného oleja
- 1 vajce
- 1 šálka mlieka
Na dokončenie:
- 400 g údeného lososa, príp. inej údenej ryby
- 1 veľké alebo 2 menšie avokáda
- citrónová šťava z 1 citróna
- čerstvo mleté čierne korenie, soľ
- 1 téglik crème fraîche, prípadne kyslej smotany
+ dodatočná zelenina, ja som použila napr. redkvičky a ešte som bokom urobila paradajky pokvapkané bazalkovým olejom

1. Zmiešajte všetky suché ingrediencie na cesto vo väčšej mise. V druhej mise zmiešajte všetky tekuté prísady na lievance. Pridajte ich k suchým ingredienciam na tri krát a zakaždým cesto dobre spojte elektrickým mixérom alebo metličkou. Na záver vymiešajte cesto úplne dohladka.

2. Prichystajte si lososa, crème fraîche a zeleninu. Pripravte avokádo; dužinu roztlačte vidličkou a zmiešajte ju so šťavou z polovice citróna, korením a soľou. Ochutnajte a pridajte prípadne ešte šťavu z druhej polovice citróna. 

3. Rozpáľte veľkú panvicu. Lyžicou nalejte cesto na panvicu: môžete urobiť štyri malé alebo jeden veľký lievanec. Opekajte ich nasucho alebo na troške oleja. Zakaždým pečte lievance z každej strany cca 1 minútu. Keď dopečiete všetky várky lievancov, uchovávajte ich v teple. 

4. Podávajte lievance s údeným lososom, citrónovým avokádom, kopčekom crème fraîche a so zeleninou. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš milý komentár!