streda 27. apríla 2016

Rebarborová zaváranina so zázvorom a stéviou (a tip, ako urobiť parádne etikety)

Rebarborová sezóna je v plnom prúde a ja, rebarborofil, som sa rozhodla urobiť si jej zásobu aj na zvyšok roka. Rebarbora v kombinácii so zázvorom ma nadchla, tak som si pripravila jednoduchý kompót vhodný do jogurtu, k raňajkovej ovsenej kaši a podobne.

Etikety som si urobila za pár sekúnd na tejto webstránke, kde si môžete vybrať z rôznych dizajnov a farebných prevedení. Sice nie všetky sú bezplatné, ale z tých, ktoré sa zadarmo, sa rozhodne dá vybrať ;-)

__________________________________________________________
Ingrediencie na cca 7 malých (250-300 ml) zaváraninových pohárov:
- 1,5 kg očistenej a na 1,5 cm kúsky nakrájanej rebarbory
- 1 l vody
- 4 PL nastrúhaného čerstvého zázvoru
- 4 klinčeky
- 1 zvitok škorice
- sladidlo: ja som použila cca 4 PL brezového cukru a zvyšok som dosladila podľa chuti tekutou stéviou; resp. samozrejme môžete použiť aj iné sladidlá podľa vášho vkusu a chuti

1. V hrnci priveďte k varu vodu so zázvorom, klinčekmi a škoricou. Nechajte variť 10 minút. Oslaďte vodu tak, aby bola výrazne sladká, pretože musí vykompenzovať kyslosť rebarbory.

2. Zatiaľ si prichystajte veľký hrniec na zaváranie a nechajte si v ňom zovrieť vodu.

3. Rebarboru nasypte do pohárov. Zalejte každý pohár nálevom tak, aby bola všetká rebarbora ponorená. Poháre pevne uzavrite. 

4. Poháre vložte do veľkého hrnca tak, aby voda siahala pár cm pod viečko. Pravdepodobne sa vám nezmestia všetky poháre naraz ako mne, takže budete sterilizovať vo dvoch várkach. Varte každú várku 20 min pri 85°C. Po dovarení poháre vyberieme a necháme vychladnúť hore dnom. 

2 komentáre:

  1. Jé, úplně stejnou etiketu jsem dávala na vanilkový extrakt, který jsem dávala kamarádům k Vánocům před 2 roky :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!