piatok 17. februára 2012

Čínske rezance s hovädzím steakom, klíčkami a stonkovou brokolicou podľa Jamieho

Tak a konečne som vyskúšala prvé kompletné menu z knihy Jamie Oliver: 30 minút. No vlastne nie celé, k menu sa ešte podával ibištekový čaj a ten som už neurobila:-) Každopádne jedlo chutilo úplne fantasticky a bol to naozaj zážitok. V recepte som ešte upravila malé detaily, takže vám sem napíšem tú moju verziu.


Vtipné však je, že jedlo som mala údajne urobiť za 30 minút a mne to trvalo 80 minút:-) Je fakt, že som varila v cudzej kuchyni a všetko mi trvalo oveľa dlhšie, lebo som stále niečo hľadala a improvizovala, ale aj tak...
_______________________________________
Steaky:
- 4 menšie hovädzie steaky
- 1 kopcovitá ČL sečuánskeho korenia (môžete vynechať)
- 1 kopcovitá ČL čínskeho korenia piatich vôní (ak vynechávate sečuánske korenie, dajte 2 ČL korenia piatich vôní)
- soľ
- 2 cm kúsok čerstvého zázvoru, nastrúhaný
- 1/2 čerstvej čili papričky, nadrobno nasekanej
- 1 strúčik cesnaku, nadrobno nasekaný
- šťava z polky limetky
- 3 PL nasekanej čerstvej koriandrovej vňate
Vaječné rezance:
- 500 g sušených stredne hrubých čínskych vaječných rezancov
- 6 PL čili oleja
- 4 PL sójovej omáčky
- 1 pretlačený strúčik cesnaku
- 1 hrsť nasekanej čerstvej koriandrovej vňate
- 4 jarné cibuľky
- šťava z 1 a pol limetky
- 1 ČL medu
- štipka sečuánskeho korenia
Zelenina:
- 200 g stonkovej brokolice (podarila sa mi kúpiť v Tescu)
- 150 g cukrového hrášku (mne sa nepodarilo kúpiť, tak som ho tentokrát vynechala)
- 200 g fazuľových klíčkov
- olivový olej, soľ

Vo veľkom hrnci si nechajte zovrieť 4 litre osolenej vody.

V mažiari rozdrvte sečuánske korenie. Tretinu korenia si odložte na ochutenie vaječných rezancov.

Steaky umyte, dobre osušte a posypte z oboch strán dvoma tretinami sečuánskeho korenia, korením piatich vôní a soľou. V panvici rozpáľte olivový olej a steaky na ňom opečte z oboch strán po 2 minúty.

Kým sa pečú steaky, odrežte konce stoniek brokolice. Brokolicu aj cukrový hrášok vhoďte do vriacej vody   a varte cca 5 minút, kým brokolica nebude al dente. Po dovarení vyberte zeleninu von dierkovanou naberačkou, vodu nevylievajte!

Upečené steaky dajte preč z panvice a zakryte ich alobalom alebo potravinovou fóliou a nechajte ich postáť. Zmiešajte nastrúhaný zázvor, nasekanú čili papričku a nasekaný cesnak. Zmesou zvrchu potrite všetky steaky a polejte ich šťavou z polky limetky. Steaky opäť nechajte pod alobalom alebo fóliou.

Do vriacej vody vhoďte vaječné rezance a uvarte ich podľa návodu na obale. Do veľkej misy dajte čili olej, sójovú omáčku, pretlačený strúčik cesnaku, hrsť nasekanej čerstvej koriandrovej vňate, na tenké kolieska nakrájané 4 jarné cibuľky, šťavu z 1 a pol limetky, lyžičku medu a sečuánske korenie, ktoré ste si odložili. Všetko zmiešajte a do misy pridajte uvarené a scedené vaječné rezance. Všetko dobre premiešajte.

Uvarenú brokolicu a cukrový hrášok polejte trochou olivového oleja, osoľte a okoreňte.

Do 4 misiek rozdeľte vaječné rezance, hrášok s brokolicou, fazuľové klíčky a na tenké rezančeky nakrájané steaky. Brú chuť!

22 komentárov:

  1. mnamnamnam! vyzera to uzasne, nechala by som sa hned pohostit takymi dobrotami! :D stihla si to za 30minut ako slubuje jamie? :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. dakujem, si zlata!

    nie, nestihla, pisem o tom v druhom odstavci, kukni vyssie...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. joj, akosi som to prehliadla.. nedalo sa odtrhnut oci od tych obrazkov :))) ale podla mna sa to do 30 minut stihat ani neda, ked nie si sefkuchar, ktory presne cely postup vie naspamät a ma vsetko absolutne presne rozlozene :D sikulka si tak,ci tak :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. joooj :D:D tak toto je presne ono :D nakolko sa moja strava teraz sklada prevazne z masovych jedal, pripravenych rychlo s minimalnym mnozstvom tuku tak toto cez vikend jednoznacne vyksusam :D anet kludne aj viac podobnych... tesim

    OdpovedaťOdstrániť
  5. no ja od jamieho zkoušela už taky pár 30ti minutových jídel... a většinou se mi za těch 30 min povedlo jen jedno jídlo, to hlavní... ty přílohy a tak bych určo nestihla :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. mnamky:)veru nechala by som sa pozvat ,Anetka:)ty nas Jamie v zenskom podani :))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Teeeda Anetka!!! toto vyzera bombovo!!!! a to masko!!!! az sa mi slinka spustila ;)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. podloz si pod usta nejaku misku:-DDD alebo aspon ruku:-D

      Odstrániť
  8. Mnam, krásne sa ti podarilo, také ružovučké medium, to presne je moje oblubene a tie rezance k tomu....aj ja slintám:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tak super, že nielen ja frčím na Jamiem. Je vidieť, že recepty sú chutné a to že to nefunguje presne na minúty, tak až tak to nevadí. Hlavné je, že sa ľudia pustia na základe knihy do varenia a výsledok je dôležitý. My sme mali minulý víkend kura piri piri a zemiaky s dresingom a rukolový šalát. Je pravda, že koláčiky sa ani mne nechcelo robiť, ale to som skúsila bolo veľmi dobré.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. asi tak:-) ja som celkovo s Jamieho receptami velmi spokojna, prakticky som este nemala nejaky problem, ze by nieco nevyslo

      Odstrániť
  10. Koriandr je naprosto dokonala surovina.
    A koukat se na Jamieho a jeho recepty bych mohla od rana do vecera. je proste nejlepsi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ano, ja som teraz novy fanusik koriandru. prvy krat som si nebola ista ci mi chuti alebo nechuti, ale uz som si nan zvykla a milujem ho! :-)

      Odstrániť
  11. Pri pohledu na ty steaky jsem dostala tak obrovskou chut :D Vypada to fakt uzasne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. vypadá to opravdu krásně! Mmmm, sliny se sbíhají!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!