nedeľa 12. februára 2012

Valentínske blondies s vlašskými orechami

Čo sú blondies? Blondies sú sestry legendárnych brownies. Brownies sú z hnedej čokolády, blondies sú z bielej. Aké logické:-) Brownies & blondies sú z kategórie top najlepších a najhriešnejších dobrôt na svete. Vyzerajú nudne a nenápadne. Po zahryznutí však zistíte, že to nie je koláč z obyčajného cesta, ale zo žuvačkovito-ťahavo-vlhko-lepkavej hriešne dobrej hmoty. Láska na celý život.

Toto je môj prvý pokus o blodnies a podarili sa úžasne. Ak máte chuť vyskúšať brownies, odporúčam tieto pepermintové alebo tieto s arašidovým maslom.

Kvôli tomu, že som ich piekla ako valentínsky darček, urobila som ich do malých srdiečkových formičiek, vy si ich ale samozrejme môžete upiecť v normálnej kruhovej alebo štvorcovej forme. Doporučujem dvojitú dávku, lebo jedna naozaj nestačí. Polovicu cesta som nechala v pôvodnej farbe a polovicu som zafarbila len tak z valentínskej roztopaše na červeno. Vy farbiť samozrejme nič nemusíte, je to vec vkusu.
______________________________________________
inšpirácia z Bittersweet Baker
Ingrediencie na jednu tortovú formu o priemere 23 cm:
/1 šálka = 230 ml/
pol šálky nahrubo nasekaných vlašských alebo pekanových orechov
trištvrte šálky hladkej múky
pol ČL prášku do pečiva
štipka soli
85 g masla, rozpusteného a schladnutého + 1 PL nerozpusteného
trištvrte šálky hnedého kryštálového cukru (ale ak chcete blondies farbiť na červeno ako ja, tak dajte obyčajný biely cukor, nech vám vyjde krajšia farba)
1 veľké vajce

2 ČL vanilkového extraktu
červené farbivo (nemusí byť)
85 g bielej čokolády, nahrubo nasekanej na kúsky



1. Rúru predhrejte na 175 stupňov. Formu na pečenie vytrite maslom a vysypte múkou, alebo ju vyložte papierom na pečenie. 

2. Na panvici rozpustite 1 PL masla a opekajte na ňom orechy 2-3 minúty. Panvicu dajte preč z ohňa a nechajte orechy vychladnúť.

3. Do misy si preosejte múku, prášok do pečiva a soľ.

4. V ďalšej mise šľahajte elektrickým mixérom 85 g rozpusteného masla s cukrom asi 1 minútu. Pridajte vajce a vanilkový extrakt a šľahajte asi 2 minúty. Ak chcete, pridajte aj červené farbivo. Na dva krát prisypte múku s práškom do pečiva a soľou a všetko mixérom miešajte len dovtedy, kým vám nevznikne homogénna hmota. Potom už zbytočne ďalej nešľahajte. Nazáver vmiešajte nasekanú čokoládu a orechy. 

5. Cesto dajte do pripravenej formy na pečenie a pečte na strednej mriežke 20 minút. Upečenie cesta nekontrolujte pomocou špajdle a vlhkých odrobiniek, v blondies tento test nefunguje, cesto práveže má zostať ešte trochu nedopečené. 

6. Hotové blondies nechajte vychladnúť a až potom nakrájajte na kocky. 

16 komentárov:

  1. blondies su veru takmer tak dokonale ako brownies,ale u mna cokoladova chut vzdy vyhra prve miesto, no su dokonale obe :) ja tiez zvazujem nejake cervene farbivo roztopasne hodit do cesta.. ;))) len este som nevybrala konecny produkt, ale dakujem za dalsi napad, ktory ma hadam posunie vpred ;)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-))) ano, niet nad hnede brownies, to je fakt, ale tieto mi tiez velmi chutili!

      Odstrániť
  2. Tak o blondies slyším poprvé a vypadají opravdu lákavě! Musím vyzkoušet:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Anetka, to je ale mnam-mnam kolacik. Ja som sice tiez skor na tmavsie typy:) ale urcite aj blond ma svoje caro. Vdaka za receptik a krasneho sladkeho Valentina!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Fúha Anetka , mňamky. Všetci tu valentínujete :-)Ja tento sviatok bojkotujem, ale asi sa zlomím:-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. valentín je možno komerčná blbosť, ale kašlať na to, je to jednoducho príležitosť upiecť niečo červené alebo srdiečkové, tak prečo nie:-))))

      Odstrániť
  5. Valentýna sice fakt neslavím, ale protože mám pořád chuť na něco sladkého (a v téhle zimě na něco čokoládového), tak blondies určitě brzy vyzkouším. Do brownies už jsem se zamilovala až po uši, tak jsem zvědavá, jestli se stejně tak zamiluju i do blondies :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Toto urcite vyskusam, lebo tvoje pepermintove vo mne rezonuju este teraz:-)) mnaaam

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Jee, to musim vyzkouset :) Blondies jsem jeste nepekla, ale moje segra byla minule uplne nadsena z brownies s kouskami bile cokolady uvnitr a lentilkami navrchu :D Myslim, ze tohle by se ji taky libilo a moc.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. vela ludi si mysli, ze blondies su vlastne brownies s bielou cokoladou ALE nie je tomu tak... s bielou cokoladou su white chocolate brownies, do blondies nejde ziadna cokolada:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skutočne máš pravdu, nikdy som sa nad tým takto nezamyslela!!! Dík za upozornenie :-)

      Odstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!