štvrtok 30. decembra 2010

Pepermintové brownies (za 21 rokov môjho života som žiadnu lepšiu sladkosť nejedla)


Ladies and gentlemen, predstavujem vám absolútnu tutovku! Keby si každý človek na zemi dal každý deň jeden kúsok týchto brownies, tak by sme boli všetci strašne, strašne šťastní... (no a aj obézni:-DDD)

Na Silvestra idem na chatu, na ktorú ma pozvala Evka, ktorá videla môj blog a veľmi ma chválila. Preto sa odo mňa zrejme očakáva, že donesiem na tú chatu niečo wow, niečo extra dobré. Tak som mala trošku trému, chápete, aby som nesklamala. Vybrala som si tieto brownies, hoci som brownies ešte nikdy dovtedy nerobila, čo bola trochu odvážne, ale všetko dopadlo perfektne. Piekla som ich teda s láskou pre druhých, hoci ja sama mám krutú diétu. Popri pečení som dodržovala svoj žalúdoksťahovací jedálníček, teda som len pila grepovú šťavu a jedla jablká a šaláty a mala som závrate z tej vône, ktorá šla z rúry. Keď som ich ochutnávala (len mini kúsok 3x3 cm), tak sa mi až triasli ruky od zúfalstva. Utešujem sa tým, že toto je snáď najväčšia machrovina na svete - odolať práve takýmto koláčikom, keď práve máte diétu:-D

Ak náhodou neviete, čo sú brownies zač, tak sú to americké čokoládové koláčiky, ktoré obsahujú veľa čokolády, masla a cukru a preto nevykazujú žiadne znaky cesta, ale je to skôr žuvačkovito-ťahavo-vlhko-lepkavá hriešne dobrá hmota. A kalórie radšej nepočítajte. Ale akože vážne!

_________________________________
Ingrediencie:
- 180 g masla
- 180 g tmavej čokolády
- 80 g hladkej múky
- 40 g kakaa
- 2 balíčky Pepermintiek od Orionu (alebo použite 100 g obyčajnej čokolády a budete mať čisto čokoládové brownies)
- 3 vajcia
- 270 g hnedého cukru (Viem, že vás to vydesí, že tam ide tak veľa cukru, ale nepodvádzajte a dajte tam všetok, teraz nie je čas na diétu!:-D Tá tona cukru je tam totižto veľmi dôležitá, aby tie brownies mali tú správnu žuvačkovitú a vláčnu konzistenciu!)
- 2 ČL pepermintového extraktu, prípadne arómy (Pravdepodobné je, že sa vám extrakt nepodarí kúpiť. Aróma je dostupná len na cukrárskych e-shopoch, ale sú to všetko len dosť veľké balenia. V tomto prípade skúste požiadať o ňu niekoho z vašich známych v zahraničí, aby vám ju priniesli. Tak som to urobila aj ja. Ale myslím si, že sa nič nestane, keď ju aj vynecháte, pretože v brownies budú aj nasekané pepermintky a tie to určite ochutia pepermintom. Brownies budú teda dobré tak či tak, akurát trošku menej pepermintové.) 

1 Tmavú čokoládu nalámte na kúsky. Maslo nakrájajte na kocky. Obe dajte do kastrólika alebo misky vo vodného kúpeľa tak, aby sa vriaca voda zo spodného hrnca nedotýkala dna misky alebo kastrólika, v ktorom máte maslo a čokoládu. Pomaly nechajte rozpustiť a občas premiešajte. Po roztopení ju odložte bokom a nechajte ochladiť.

2 Rúru vyhrejte na 180 stupňov. Pekáčik alebo čo najmenší plech vyložte papierom na pečenie. (Ja som použila asi príliš veľký plech, pretože ako vidíte, moje brownies sú dosť nízke.) Nachystajte si 80 g múky a 40 g kakaa. Pepermintky nasekajte na štvrtinky.

3 Vajcia s cukrom šľahajte vo veľkej mise cca 7-8 minút - až kým nebudú svetlejšie, husté a zdvojnásobia svoj objem. Na záver pridajte pepermintovú arómu a naposledy prešľahajte. Potom do vajec prilejte ochladnutú roztopenú čokoládu s maslom a opatrne zmes zmiešajte osmičkovým pohybom, aby vám nespadol objem. Keď bude táto zmes dokonale zmiešaná, preosejte do nej múku a kakao. Znova všetko opatrne zmiešame osmičkovým pohybom. Keď je už cesto dobre zmiešané (vlhké a lepkavé), prisypeme pepermintky a naposledy opatrne zamiešame. Cesto vylejte na plech a pečte 25 minút. (Moje brownies boli veľmi nízke, preto som ich vybrala už po 20 minútach.) Upečené brownies by sa už nemali v strede triasť a mali by mať povrch ako lesklý papier. Na brownies neskúšajte trik so špajdľou, pretože pri brownies by práveže MALI na vytiahnutej špajdli z cesta ostať vlhké odrobinky.

4 Brownies krájajte až po úplnom vychladnutí. To, že brownies sú trochu vlhké a ťahavé, nech vás neľaká. Práve tak to má byť!

62 komentárov:

  1. oooooooooooooooooooooch,co dodat....skvelé,Anetka ako vzdy!Tak nech más na tej chate úspech a neprehánaj s dietou!!!ja svoju zacínam po Troch kraaaloch.hihi :-D papaaaaaaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. no ja som musela zacat uz teraz, pretoze uz to bolo kriticke. akurat idem za hodinu na aerobic ale seklo ma v chbrte, tak neviem ci to nie je nejake znamenie zhora, ze sa mam na to dnes vykaslat:-DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Brownies som este nikdy neskusala robit, ale chcem, lebo ich lubime take teple s vanilkovou zmrzlinou. Tak si ukladam tvoju stranku a skusim ich ked trosku prejde toto "sladke" obdobie :) Pekne ich mas.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. s vanilkovou zmrzlinou? waw to musi byt parada:-O

    OdpovedaťOdstrániť
  5. urcite skus, ale kolacik musi byt teply...to teple s tou studenou zmrzlinou je perfektne

    OdpovedaťOdstrániť
  6. wáááu Anetka, ja milujem brownies /a veru kto ešte neochutnal - nevie o čo prichádza :))/ a toto Tvoje musí byť úúžasné, mňam, dúfam, že sa mi ho podarí vyskúšať čo najbližšie pri nejakej oslavičke, sa tešíím

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Anetka možno to zaznie smiešne , ale brownies som ešte nepiekla a ani nejedla. Najvyšší čas vyskúšať a nepochybujem že tento pepermintový bude úžasný a hlavne doň netreba nič extra len pepermintové cukríky(okrem iného).

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Hmm, miluju brownies a miluju peprmintky v čokoládě, takže určitě brzy spáchám. Mňam. Ještě k tomu tak domácí mátovou zmrzlinu a požitek by byl dokonalý :-) moc se mi lííb tvůj blog plný sexy chutných receptů.
    PS: Pozor na hodně přísné a kalorie a živiny chudé diety, efečkt bývá jen krátkodobý a horzí pak jojo-efekt. lrepší je jíst prostě střídmě a hlavně se hýbat :-) (nebo se mít ráda taková, jaká jsem - tak to řeším já :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ajka: na tom nie je ešte nič smiešne, aj ja som ich jedla len vďaka tomu, že ich predávali v jednej kaviarni, kde som brigádovala:-) Inak by som ani ja nevedela, že čo je také waw na takých nudných hnedých kockách:-D

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Madla: Dakujem Madla:-) A co sa tyka tej diety, nemusis mat strach, chudnem pod odbornym dozorom:-) Mam vlastneho trenera, ktory mi dohliada na stravu a aj so mnou cvici. A teraz som mala taky kruty 3dnovy detox a odteraz idem na normalnejsiu dietnu stravu:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ahoj Anetka! V prvom rade musim podakovat za skvele fotky a inspiracie !!!! - kolacik musim co najskor vyskusat i ja :)
    Mam slabost pre ludi, ktorou vasnou je jedlo a hlavne cokolada / tak ako Nigella L./
    Takze patris medzi moje oblubenkyne / taktiez odporucam pozriet i Rachel Allen/ a s radostou sledujem tvoje umenie.
    Takze z mojej strany posielam velke DAKUJEM.
    Denisa

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Deniska, dakujem za mily komentar a pochvaly! Ak vidis, ja rozhodne patrim medzi ludi s vasnou pre jedlo a prave Nigella je moj najvacsi vzor. Rachel Allen velmi dobre poznam, mala som aj pozicanu jednu jej knihu v anglictine, myslim ze sa volala Food for Living a aj som ju vela videla na TV Paprika.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. krasne brownies fotecky:)..ja som ich robila raz ,asi pred 4 rokmi,a boli fajn,ale na mna je to trosku mooc cokoladove:)))
    (mauka)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. no ano, je to taka cokobomba. este asi cokoladovejsie ako samotna cokolada:-D

    OdpovedaťOdstrániť
  15. dakujem za navstevu u mna :)
    mas to tu velmi pekne, a kedze velmi rada peciem, toto coskoro vyskusam!
    xx

    lesimple.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  16. mnaaaam :)

    http://girlwiththeblackarm.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  17. ak budes mat chut a cas, isto vyskusaj;-)

    P.S. mas skvely blog!

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Anetka tento brownie vyzerá viac než božsky!!! ja mám slabosť na pepermintovú čokoládu v koláčikoch a môj drahý ani nehovorím!! Musim ho vyskúšať, ale zrejme až keď skončí diéta môjmu drahému:)) a to bude až po svadbe - ktora bude v lete, čo je ešte hrooozne dlhá doba:((( inak krasna fotenka!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  19. dieta az do svatby? to je krute, ale chapem. ja dietujem uz od vianoc a to sa budem vydavat az za 3 roky, ale mam dovtedy co robit :-DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Ahoj Anetka, práve som sa odhodlala spraviť tieto úžasné brownies, tak dúfam, že sa podaria :) Inak nedávno som bola v Starbucks a neodolala som espresso brownies, bolo to fantastické, s jemnou chuťou kávy a s kúskami čokolády... tak keby si chcela ešte niekedy vyskúšať nejakú takú variantu, budem rada, lebo sama sa do toho radšej nepustím... A ďakujem za recept :)

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Anetka a ešte by som chcela dodať, že som dala asi o dve tretiny menej cukru, lebo sa mi to zdalo veľa tých 270 g.... chutnala pri príprave a prišlo mi to už dosť sladké, preto som ten zvyšok nepridávala... ale koláčik je fantastický, škoda, že som nezohnala tú pepermintovú arómu, no zato som pridala viac pepermintiek :) lebo ich zbožňujem...super recept, ďakujem ešte raz....Barbora (aj ten príspevok vyššie)

    OdpovedaťOdstrániť
  22. ahoj Barborka, som strasne rada, ze sa brownies podarili a chutili, ale nabuduce radsej daj cele mnozstvo cukru, aj ked viem, ze je to nechutne mnozstvo, ale on je tam nutny kvoli strukture, brownies su o tom vlastne, ze je to same maslo, cokolada a tona cukru a to sposobuje tu zuvackovitu vlacnu konzistenciu. ak tie tvoje brownies boli zuvackove, tak potom ok, ale ak nie, tak urcite by sa to tym cukrom napravilo. je to proste tak - brownies su kaloricka bomba a mame smolu:-DDD
    a o pepermintovy extrakt popros nejaku kamosku co zije v zahranici nech ti prinesie, u nas je to dost problem:-(

    OdpovedaťOdstrániť
  23. ahoj Anetka, tak opäť pečiem tieto úžasné brownies, len už nemám pepermintky, tak som pridala kúsky bielej čokolády a tentokrát už aj celé množstvo cukru :) Veľmi sa teším tomuto tvojmu receptu, je jednoduchý a variabilný... a robila som aj citrónový koláčik, no ešte ani jedno som neochutnala, ale Tvoje recepty sú vždy super.. :) tak sa nebojím, že by niečo nechutilo :) Barbora

    OdpovedaťOdstrániť
  24. babora: :-)))))))))))) som stastna, ze sa ti moj blog tak paci!

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Anetka, kolacik bol U Z A S N Y !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  26. Anetka, včera som koláčik robila. Najprv som ho chcela dať na klasický plech, ale kedže si písala, že menši je lepší, tak som ho dala na polovičny plech. A musím sa priznať, že si k nemu hľadám ešte cestu ;) práve som jednu big kocku spapala, dobre padla po obede :) a ponúkla som aj kolegyniam a chceli hneď recept, čiže mal úspech, čo som rada, lebo som nevedela ako má chutiť, ale podľa ohlasov sa mi podaril :))) Kalorie nepocitam vôbec, to by som si potom nepochutila na ničom ;))) Ja robim takýto brownies s višňami, ak budeš chcieť pošlem Ti recept môžeš vyskúšať :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  27. tak, prave som konecne odpisala recept ;) mnam, uz sa tesim!

    OdpovedaťOdstrániť
  28. Aky to je plech prosím? aky je veľky?

    OdpovedaťOdstrániť
  29. ahoj, uz som sa dlho na tento kolacik chystala, okrem esencie som robila uplne podla teba, je to super easy a rychly kolacik, dala som ho do velkej okruhlej tortovej formy, lebo sa mi tej hmoty zdalo malo a piekla som aj 35-40 min a vysiel super. Ja osobne tento typ kolacov az tak nemusim ale hostom sa strasne pacil...podavala som zo slahackou alebo teply (mikrovlnka) s vanilkovou zmrzkou a vyjedli sa aj omrvinky.... super inspiracia je zaradeny v mojej kucharskej knihe:-) budem este urcite piect

    OdpovedaťOdstrániť
  30. Konečně jsem vygooglovala, kde bych sehnala peperminotvý extrakt a nechala jsem si ho objednat, v normálním balení jako ostatní extrakty, u Robertson...počkala jsem si dva týdny a čekal na mě na prodejně :))) Takže teď vyzkouším všechny Vaše recepty s touto ingrediencí!
    HanaS

    OdpovedaťOdstrániť
  31. anetka, prosim ta..tento rozpis je na klasicky velky plech? dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  32. práve sú v rúre.. som zvedavá aké to bude, lebo to cesto bolo tak hutné, že po plechu som to musela roztierať:D ak sa to nevydarí bude mi ľúto tých pepermintiek :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vychladnuté, nakrájané a PEKELNE sladké:D
      ale vydarilo sa!!!
      len to nie je "môj šálok kávy" :(

      katka

      Odstrániť
    2. těsto jsem měla taky hodně hutné, ale povedlo se to maximálně:) má to asi milion kalorií ale to je jedno, všechno, co má v sobě hodně čokolády má u mě šanci na velký úspěch:)

      Odstrániť
  33. Dnes som ich urobil priateľke na narodeniny...minule nejak medzi rečou spomenula, že ešte nikdy nemala brownies a celkom by ju zaujímalo čo presne sú zač...tak bolo rozhodnuté :)
    Čiste čokoládové, bez pepermintiek...na intráku, sem tam merané od oka a robené v remoske :D Ale myslím, že sa podarili, konzistencia je ozaj taká ako popisuješ.
    Len...MOJE NERVY aké sú sladké! Nebol som pripravený na také niečo, napriek tomu, že som ich robil a videl tie množstvá :D Nie, že by nechutili..aj ona si pochvaľuje :)...len ozaj stačí malý kúsok za deň, ku káve a podobne. Pokiaľ teda dotyčný nepracuje ako banník :D
    Určite ešte skúsim pár krát, aj trochu experimentovať s množstvami a skúsiť aj iné obmeny brownies, ten recept má na to potenciál... videl som, že si ich tu zopár mala...:)

    a teda...vďaka za pomoc s narodeninovým darčekom ;) Páči sa mi tvoj blog, mám zopár ďalších vytipovaných receptov...najbližšie skúsim asi Gravlax :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ahoj Martin,

      som rada, ze sa ti podarili aj v takych improvizovanych podmienkach, si macher!!!
      ano, brownies su hypersladke, to je fakt. su predsa z USA a americania davaju do vsetkeho tony cukru :-DDD ja tym tiez nie som nadsena, ale ide o to, ze ked sa to mnozstvo cukru zmensi, tak potom brownies stracaju tu zuvackovitu konzistenciu, ktorou su tak charakteristicke... takze to je taka vecna dilema... ked uz brownies, tak ich treba urobit na nejaku vacsiu akciu, kde je vela ludi a kazdemu bude stacit 1 kusok :-)

      kazdopadne som rada, ze sa ti paci moj blog a gravlax je super napad! vybral si si to najlepsie! urcite ho vyskusaj, budes ocareny! ;-)

      aneta

      Odstrániť
  34. Ahoj Anet, recept jsem viděla nedávno na TV Paprika, tam akorát dávali bonbony něco jako u nás Sněhulky nebo tak nějak se to jmenuje(kostky neobalené v čokoládě). Ten recept mě zaujal, dnes jsem si na něj vzpomněla a našla ho právě tady :) Čokoládové dezerty nepatří k mým nejoblíbenějším, ani sladké moc nemusím, ale moc mě láká ten mentol uvnitř, určitě vyzkouším, obrázky k tomu přímo vyzývají :)

    OdpovedaťOdstrániť
  35. Anetka, je neskutocny. Musela som ho schovat, aby vydrzal do dalsieho dna pre navstevu :-). Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
  36. Zdravím,
    tak mi jedna dobrá duša priniesla z Londýna k narodeninám pepermintový extrakt a túto nedeľu mám oslavu, takže ideálna príležitosť sa konečne vrhnúť na tento recept, nad ktorým tu už dlhodobo slintám.
    Mám len dve otázky:
    - v Nórsku pepermintky nemajú, neviem, či majú nejaké podobné cukríky, myslíš, že bude stačiť keď nahradím 100 g čokolády + 1 čl extraktu navyše?
    - chcela by som to podávať ešte teplé, s vanilkovou zmrzlinou, takže piecť chcem, kým budeme večerať, cesto ale potrebujem mať nachystané už skôr, aby som to len šupla do trúby. Myslíš, že bude ok, ak si to namiešam a nahodím na plech cca dve hodiny pred pečením, alebo to môže byť problém?
    Díky, každopádne sa naň už moc teším. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Evka, peprmintky su vlatne podobne americkym "peppermint patties" proste taka cukrova makka biela pepermintova plnka obalena v cokolade. isto take nieco v norsku najdes. ak nenajdes, daj normalnu nasekanu cokoladu a poriadne 3 CL pepermintoveho extraktu.

      cesto si urcite nechystaj vopred,lebo ti spadne ten naslahany objem z vajicok. toto je bohuzial cesto, ktore sa vopred urobit fakt neda.

      nech sa dari!!!!

      Odstrániť
    2. Jediné pepermintové "cukríky" som tu zatiaľ našla čokoládky After Eight, a to mi pripadá trochu škoda, keď si vezmem pomer cena/výkon... skúsim sa ešte poobzerať a keď nič, tak to nahradím.
      Ok, takže cesto popredu nie, budem to musieť vyriešiť inak. Každopádne díky moc za odozvu, som si istá, že teraz to vyjde skvele :-)

      Odstrániť
  37. vcera som ich robila :) nielen ze krasne vonali alebo aj chutili, neodolala som a hned dnes rano som musela dat kusicek :) su vybornee. nabuduce vyskusam aj s inymi bonbonami lebo moj priatel nema velmi rad pepermintove sladkosti. anetka, ktore ine bonbony myslis ze by sa dali pouzit?

    OdpovedaťOdstrániť
  38. ... konečne prišiel čas na tento koláčik - robila som včera, nemala som síce pepermintovú arómu, ale aj s pastilkami sú skutočne vynikajúce - lahodná čokoládová chuť s jemným pepermintovým nádychom ...

    OdpovedaťOdstrániť
  39. Ahoj Anet, mozem sa spytat, dali by sa nejako nahradit vajcia v brownies alebo dali by sa uplne vynechat? Hrozne rada by som toto skusila napiect, no nemozem jest vajcia :/ Dakujem:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nie nie, to neskusaj, tie vajcia su pre strukturu cesta a pre zaverecny efekt velmi, velmi dolezite. Uvazujem, ci sa vobec da piect nejake cesto bez vajec.... hm... skus skusat veganske recepty, tie s tym vedia narabat...

      Odstrániť
  40. brownies som vyskusal, a su naozaj vynikajuce. Doma nam niektorym vsak peppermint prisiel navyse :)
    rad by som vedel, nemate niekto nahodou nejaky grif, ako predist tomu, aby kolace po nakrajani vyzerali "rozpadnuto"? :) krajal som ich az po miernom vychladeni kolaca v chladnicke, ale ani to nepomohlo. kolac sa strasne lepil na noz, vrchna korka praskala.

    Vdaka!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ahoj martin, som rada ze chutili :-) pepermint sa samozrejme moze vynechat, toto su brownies pre coko-mint fanatikov, ako som ja :-)

      brownies su strasne prplave a nevzhladne kolace, takze ako krasne brownies nakrajat, to fakt neviem... ak sa ale strasne noz lepil, mozno to znamena aj, ze si mal brownies piect mozno este o par minut dlhsie.

      Odstrániť
  41. Dakujem za recept Anetka, pridavam sa k jeho fanusikom, kolacik bol famozny aj ked som si trosku upravila mnozstvo cukru, dala som len 150g a miesto orioniek som pridala cokoladky after eigh :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  42. Joooj, skúsila som a boli viac ako božské. :))) Teraz všade kde prídem na oslavu, tak: "Jaaanka, kedy ešte upečieš browniees" :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  43. Tento receptík som našla na poslednú chvíľu pred malou oslavou a veľmi som ocenila nielen nenáročnosť ale hlavne tú skvelú chuť :) Veľmi chválim nielen ja, ale aj všetci ochutnávači. Veľmi podarený :) :) A ešte malá rada, nekrájala som ich na tak veľké kúsky, ako sú na obrázku, ale na polovičné, resp. až štvrtinkové, takže boli ako sladké jednohubky, alebo bonbóny a veľmi sa mi to osvedčilo ;) ďakujem za skvelý recept

    OdpovedaťOdstrániť
  44. Vynikajúci, a to som ich už vyskúšala niekoľko, ďakujem za skvelú inšpiráciu Anetka.

    OdpovedaťOdstrániť
  45. Aetkaaaaaaa, dalsi uspech s Tvojim receptom. Robila som 2 plechy pre kolegov. Jeden pepermintovy /moja srdcovka/ a pre tych, co nemusia pepermint, tak som dala pomarancovu koru. Vychvalene oba, aj linky na recept som rozdavala. Mas uzasny blog!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To ma veľmi teší, že tak chutili :-) Ďakujem za pochvalu O:-)

      Odstrániť
  46. Anetka, tieto brownies su TOP super najlepsie na svete. Kazdy, kto ochutna, si pyta recept. Mne recept poslala kamoska, ja kolegyni - sme ako pyramidova hra a mame kopec brownie nasledovnikov. Velka vdaka :) Drzim palce, nech sa Ti dari! Katka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. uááááááááá to ma nesmierne teší!!! bude nás, závislákov, viac! :-D

      Odstrániť
    2. Ano,pyramidova hra :D Ja som recept za tie roky co ho robim rozdala x ludom.
      J.

      Odstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!