sobota 4. decembra 2010

Steak s karamelizovanou balsamicovou cibuľou a granátovým jablkom

Doma máme naozaj luxusné hovädzie steaky a chcela som k nim urobiť niečo zaujímavé, čo by ale veľmi neprehlušovalo samotnú chuť dokonalého mäsa. A taká karamelizovaná cibuľa, akú som urobila ja, sa podľa mňa k tomu hodí úplne fantasticky. K tejto netradičnej kombinácii karamelizovanej balsamicovej cibule s granátovým jablkom ma inšpiroval tento recept. Veľmi, veľmi ma prekvapilo, ako táto kombinácia funguje. Božské!

Steak:
Pokiaľ ide o kvalitné mäso, som purista - treba si ich vychutnať len tak, nedotknuté žiadnymi inými príliš silnými chuťami. Preto som ich len mala naložené 2 dni v oleji a potom som ich piekla po 3-4 minúty z každej strany na panvici (ak chcete medium tak ako ja). Upečené steaky potom dáme preč z panvice a zakryjeme alobalom a necháme 5 minút postáť a potom hneď zjeme:-)

Karamelizovaná balsamicová cibuľa s granátovým jablkom (4 porcie - t.j. ku 4 steakom):
- 2 veľké cibule nakrájané na tenké kolieska
- 2 PL hnedého cukru
- 3 PL balsamicového octa
- 1 granátové jablko
- 2 PL oleja
Na panvici na rozohriatom oleji opečieme cibuľu do skla, posypeme ju cukrom, premiešame a hneď pridáme aj ocot a dobre zmiešame. Pri podávaní posypeme cibuľu jadierkami z granátového jablka.

7 komentárov:

  1. oooooooooooch ale si mi narobila chútky Anetka,na steak mám chut uz tak dlhoooo.aaaaaaaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Anetka, tak tomuto sa povie delikatesa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Určtie to musí byť vyninkajúce!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ano ano, je to fakt b.o.m.b.a.!!! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. hmm..asi si dnes spravime steak:)(tak si ma nachutila:))
    (mauka)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!