nedeľa 6. marca 2011

Stratené vajíčka

Konečne som sa naučila robiť stratené vajíčka! Ja som si ich ako vidíte ozdobila žeruchou a to bol proste zážitok. Nie je nič lepšie ako vajíčka so žeruchou, to mi verte.

Recept na stratené vajíčka:
Do veľkej panvice si dajte stĺpec cca 2,5 cm vody a priveďte ju k varu. Pridajte do nej asi 3 šplechy (alebo... čo ja viem... ako to napísať inteligentnejšie... asi 6 PL) klasického octu. Octu sa nebojte - zafixuje vajíčka a nebude ho vo vajíčkach vôbec cítiť! Do pohára alebo misky si rozklepnite vajíčko. Keď už voda s octom vrie, opatrne vylejte vajíčko do vody a lyžicou ho pomaly a opatrne "pozbierajte", nech je čo najviac pri sebe. Pokúste sa aj pretiahnuť bielok cez žĺtok, aby bol žĺtok čo najviac obalený v bielku. Varte asi 4 minúty. V polovici varenia vajíčko pokojne otočte na druhú stranu. Keď už v tom budete mať cvik, nebude problém urobiť na panvici aj viac vajíčok naraz. Ak robíte vajíčko len pre seba alebo len pre dvoch ľudí a idete ho hneď jesť, len ho vyberte na tanier, osoľte a pustite sa do toho. Ak však ich robíte viac a servírovanie bude chvíľu trvať, doporučuje sa vhodiť vajíčka do misky so studenou vodou na pár sekúnd, ktorá zabráni, aby sa vajíčko vo vnútri naďalej varilo.

Ak aj vy váhate a bojíte sa, že sa vám to nepodarí, tu je pár celkom dobrých videí, ktoré vás nakopnú:


14 komentárov:

  1. ja mam stratene vajcia velmi rada,a robievam ich presne ako pises..cize prv dam do vody ocot,a potom vajcia..juj,len ta cerstva zerucha mi chyba,a musim sa ti priznat,ze ja som ju este v zivote nejedla:(

    OdpovedaťOdstrániť
  2. taaaaaaaaaak a je to tu.No zvlástne Anetka ze ja ked som predtym skusala robit tie vajicka a ocot som pridala do vody este pred zovretim tak mi to neslo :-(...nechapem...teraz som pridavala ocot az ked som bielko pretiahla cez zltok, tak som z toho akosi navetvy ako sa vraviii...ale ved hlavne ze sa vydarili nie?? Mas ich suprove ja som sa do nich uplne zamilovala.paaaaaaaaaaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mnam mnam, krasne sa ti podarili!!
    inak, anetka, ako pokracuje tvoja po vianociach zahajena dietka a cvicenie? este sa trapis?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Normalne zacinam byt hladna!!!! Idealne ranajky, mnam!!!! Vyzeraju kraasne...uz sa len do nich pustit...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mám veľmi rada stratené vajíčka a tieto tvoje Anet vyzerajú ukážkovo! A vďaka za toľko skvelých rád na prípravu...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mauka: nejedla??? urcite vyskusaj! semienka sa daju kupit uplne vsade a normalne sa to pestuje vo vate alebo gaze... ak chces viac info, napis a dam ti podrobny postup:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Archaa: Slavka ja som si este kukla par inych receptov a videi, lebo som mala strach, ze sa mi to nepodari a tam vsade davali ocot uz na zaciatku. ale neries, hlavne ze sa nam obom podarili! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Adusha: :-DDD si zlata ze si pamatas na moju dietu. no schudla som a teraz stagnujem chvilu, lebo uz chodim 3 tyzdne zas do skoly a popri tom aj pracujem a mam problem si pri tom strazit jedalnicek (nosit si so sebou misky so salatom a jest ich v 3hodinovych intervaloch :-DDD). do fitka chodim nadalej, tak uvidime:-D

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Marianna: dakujem za kompliment:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. teda tohle urcite musim zkusit to vypada bezvadne! sice je to pro sikovny ale tak za pokus to urcite stoji:)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Julka dakujem:-) urcite sa neboj a vyskusaj, ja som sa velmi obavala, ale ked sa clovek drzi postupu, nie je co pokazit:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Som si prave kukla tie dve videa a som sa veru pobavila. V prvom videu ma pobavila teta tym, ze si to vajicko dala na servítku a potom ho nacala. No, chcela by som vidiet, ako by z toho "papiera" vyjedala to najlepsie a teda, krasny tekuty žltok.
    No a druhe video - chlapik ma rovnaky sporak ako ja ;) ale tie vajicka varil dost divne, zltok z jednej strany vobec nemal obaleny bielkom. Sice to vajicko potom obratil, aby to nebolo vidno, ale aj tak, v stratenom vajicku ma byt zltok uplne skryty v bielkovom vnutri ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. :-DDD no inak ano, mas pravdu, obe veci som si vsimla aj ja. ale boli to asi relativne najostrejsie a najlepsie zrozumitelne videa zpomedzi tych ostatnych na youtube.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!