streda 13. júla 2011

Zeleninové špízy so syrom halloumi s medovo-horčicovým dresingom

Poznáte halloumi? Je to syr, ktorý obsahuje ovčie, kozie aj kravské mlieko. Pochádza z Cypru a je rozšírený aj v Grécku a na Strednom východe. Výnimočné na ňom je to, že sa dá grilovať a opekať a neroztečie sa. O jeho existencii som vedela už dávno, ale až teraz sa mi ho podarilo objaviť na Slovensku. Kúpili sme rovno 8 balíčkov:-) Pre istotu:-)

__________________________________________
Ingrediencie:
- 150 g syra halloumi
- 1 cuketa
- 1 baklažán
- 2 veľké cibule alebo viac malých
- 15 strúčikov cesnaku, ošúpaných
- červená a zelená paprika
(resp. akúkoľvek inú zeleninu, ktorú máte radi, napr. cherry paradajky,...)
Dresing:
- 2 PL medu
- 2 ČL dijonskej horčice
- 6 PL olivového oleja
- soľ, čerstvo mleté čierne korenie alebo korenie 4 farieb
- bambusové alebo drevené špajdle s ostrým koncom

1. Zeleninu a syr nakrájajte na väčšie kusy a ľubovoľne ju ponapichujte na špajdle. Ak špízy nejdete grilovať, ale piecť v rúre, ukladajte ich na plech vyložený papierom na pečenie.

2. Zmiešajte olej, med a horčicu a dresingom pokvapkajte špízy. Všetko poriadne posoľte a pokoreňte. Špízy ogrilujte alebo ich pečte v rúre pri nastavenej funkcii gril cca 20 minút.

14 komentárov:

  1. Fantasticke, presne podla mojej chuti, veeela zeleninky a syr! Taketo a ine kombinacie si vyrabam tiez cele leto a hrooozne sa z toho tesim!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. som rada lucka ze som ta tak nadchla:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. super :-) kde si kúpila halloumi? aj ja chcem...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. v Carrefore, maju nan dokonca aj zlavu. teda vlastne neviem ci este dodnes, ale bolo to nedavno.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Jeej, vidim ze musim nabehnut do carrefouru. Davnejsie som ho tam tusim aj zazrela, ale ked som videla tu hrozostrasnu sumu som si to rozmyslela :-(

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Je toto mozne!!!???? Zase si ma predbehla ;DDD Syr mam uz vyhliadnuty dlhsiu dobu, len nejak mi do toho vzdy nieco prislo, ale toto je skvela inspiracia, presne na leto...mnam...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Uz ten nazev me dostal, navic ty fotky! Ouch, dala bych si hned!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Adusha: ano ano je drahy, ale bol v akcii:-) no nekup to!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Marianna: Marianka to ma mrzi, prepac, ze ti kazim napady:-D Ale musis uznat, ze je to sranda, nie? Ak chces mozem ti vopred oznamovat co sa chystam varit:-DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Mora a Bionda: to som stastna, ze ta to tak nadchlo:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Inak aj v LIDLI ho majú, stála som nad ním a dumala, že čo s ním :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. ale v lidli ho maju bohuzial len ako tyzdennu grilovaciu akciu. nie je v stalom sortimente :-( tiez som si kupila rovno 4 do zasoby (ma strasne dlhu trvanlivost), lebo som nevedela, ze ho maju aj v carrefouri... v lidli stal 1 ks (250g) 1,99 €. kolko stoji v carrefouri?

    OdpovedaťOdstrániť
  13. anonym: nepamatam si presne ale tusim 8,90eur/kg stoji bez zlavy.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!